پاسداری از عفت و حجاب بهترین جهاد در راه خدا برای بانوان است
کد خبر: 4089109
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

پاسداری از عفت و حجاب بهترین جهاد در راه خدا برای بانوان است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بهترین جهاد در راه خدا برای خواهران، پاسداری از عفت و حجاب است. عفت، عصمت و حجابی که در بانوان مشاهده می‌شود به پاسداری و نگهبانی نیاز دارد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیین نمادین نواختن زنگ نماز با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد، سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، روز گذشته 9 مهرماه، در هنرستان شاهد مهدیه در ناحیه 2 مشهد برگزار شد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به تولیت تعلیم و تربیت، اساتید محترم، معلمین و آموزگاران نهاد مقدس آموزش و پرورش، بیان کرد: هر سال تحصیلی، سرآغاز تعلیم و تربیت یک سال است، در عرصه تحصیل دانش‌آموزان، برنامه‌های بسیاری وجود دارد که هیچ‌یک را به عنوان زنگ آغاز تحصیل به حساب نمی‌آورید، اما نماز، زنگ آغاز تحصیل است، یعنی با زنگ نماز اعلام فرمودید که اساس تعلیم و تربیت شما بر محور اخلاص و بندگی ذات مقدس پروردگار قرار دارد و شما دانش‌آموزان عزیز در خط بندگی و مسیر جاده تکامل در عبودیت پروردگار تحصیل می‌کنید.

وی ادامه داد: هر انسان در عرصه تحصیل نقطه هدفی را در طول مسیر در نظر می‌گیرد و طبیعی است که برای دانش آموزان، نقطه هدف مشخص در تحصیل و آموزش موردنظر است و در کنار اهداف متعدد و متنوعی که دارند، بندگی خدا و دین باید در نقطه پیشتر واقع شود، زیرا رسیدن به هر هدفی اگر در سایه بندگی و عبودیت خدا باشد، به نتیجه خواهد رسید و این معنای زنگ نماز در آغاز سال تحصیل است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: نماز به عنوان مظهر بندگی کامل خدا باید در طلیعه همه رفتار و اعمال شما واقع شود، با نماز، خودتان را به خداوند سپرده‌اید و قدرت خدا، معین و کمک‌حال شما در مسیر زندگی و تحصیل خواهد بود؛ اگر عرصه‌های مختلف آموزش، تعلیم و کار منهای نماز شد، یا نماز به تاخیر افتاد، بدانید که مجموعه مقاصد و هدفی را که در تحصیل در نظر گرفته‌اید، به عقب خواهد افتاد و پیشرفتی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه نماز را در طلیعه هر کاری قرار دهید، تصریح کرد: مقید شوید اول وقت نماز را به جا آورید و تأخیر در نماز اول وقت، نوعی بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به خدا است و اگر در زندگی به خداوند بی‌توجه شدید، از خداوند هیچ توقعی نداشته باشید و در هیچ کجا نباید به خداوند پناهنده شوید و اگر خداوند را باور کرده‌اید و از او یاری می‌جویید، چرا هر روز نسبت بدان بی‌اعتنایی می‌کنید.

علم‌الهدی با تأکید بر از دست ندادن نماز اول وقت، اظهار کرد: در نتیجه تحصیل به هر مقامی که برسید، آنقدر ارزشمند نیست که شما نیرویی برای اسلام باشید و در هر سمت و رتبه‌ای که باشید، نقطه حرکت اولیه شما برای خدا باشد.

وی با استناد به گفته پیغمبراسلام(ص) که می‌فرمایند: «من کان لله، کان الله له ...؛ هر که برای خدا باشد، خدا برای اوست»، افزود: اگر انسان در زندگی سعی کرد برای خدا باشد، خدا برای او می‌شود. همه قدرت، نعمت‌ها و تأییدهای خداوند پشت سر او می‌آید و در زندگی و کار موفق می‌شود.

امام‌جمعه مشهد با مطرح کردن این پرسش که چگونه انسان می‌تواند در هر سمت، نقش و مقامی برای خداوند باشد؟ بیان کرد: بهترین جهاد در راه خدا برای خواهران، پاسداری از عفت و حجاب است. عفت، عصمت و حجابی که در بانوان کاملاً مشاهده می‌شود. حجابی که دارند، پاسداری و نگهبانی نیاز دارد. دشمن از روز اول در خط تحمیل بی‌حجابی به زنان بوده است.

وی با اشاره به واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد و جنایت رضاخان، گفت: اکنون دشمن می‌خواهد بی‌حجابی را در شکل دیگری تحمیل کند و به جایی رسیده که دست به اغتشاشات و تخریب زده است.    

علم‌الهدی خطاب به دانش‌آموزان، گفت: حجاب، دشمن دارد، دشمنان خدا، دشمنان حجاب شما هستند. چون حجاب، علامت بندگی شماست و آن‌ها می‌خواهند این علامت را بگیرند. بنابراین رسالت اصلی شما به عنوان دختر با عفت و حجاب برای در راه خدا بودن و برای خدا بودن، پاسداری از حجاب و عفت در سطح جامعه است.

انتهای پیام
captcha