توصیه به عدم حضور زائران ایرانی در شهرهای کاظمین و سامرا
کد خبر: 4089167
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

توصیه به عدم حضور زائران ایرانی در شهرهای کاظمین و سامرا

معاون عتبات سازمان حج و زیارت به زائران حاضر در کشور عراق توصیه کرد تا به شهرهای کاظمین و سامرا سفر نکنند و افزود: به صورت روزانه 40 کاروان از ایران به عراق سفر می‌کند.

توصیه به زائران ایرانی برای سفر نکردن به شهرهای کاظمین و سامرا

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به درگیری‌های داخلی عراق به زائران ایرانی که هم‌اینک در عراق به سر می‌برند توصیه کرد به شهرهای سامرا و کاظمین سفر نکنند و افزود: این درگیری‌ها قبل از مراسم اربعین و بعد از آن وجود داشته اما تاکنون هیچ تعرضی به زائران ایرانی صورت نگرفته و هیچ مشکلی برای زائران ایرانی در عراق به خاطر این درگیری‌ها به وجود نیامده است.

وی با تأکید بر اینکه سفر زائران ایرانی به عراق در حال انجام است، گفت: زائرانی طی دو روز اخیر امکان سفر به شهرهای مذهبی کاظمین و سامرا را داشتند، اما بهتر است سفر به این شهرها در حال حاضر انجام نشود.

رحمانی در پاسخ به این سؤال که به صورت روزانه چند کاروان به عراق سفر می‌کنند، گفت: حدود 40 کاروان روزانه تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عراق سفر می‌کند که هر کاروان معمولاً شامل 40 نفر است یعنی روزانه هزار و 600 ایرانی راهی سفر عتبات عالیات می‌شوند.

وی به افرادی که علاقه‌مند سفر عتبات عالیات هستند توصیه اکید داریم تا با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عراق سفر کنند تا اینگونه از شرایط بیمه نیز استفاده کنند و افزود: سازمان حج و زیارت کاروان‌های ارزان قیمت زیر سه میلیون تومان را راه‌اندازی کرده است و تاکنون حدود چهار هزار نفر با این کاروان‌ها به صورت زمینی به عراق سفر کرده‌اند.

رحمانی اضافه کرد: قیمت این کاروان‌ها در استان‌های مرزی دو میلیون و 800 هزار تومان است و به فراخور دوری از مرز، قیمت تا سه میلیون و 300 هزار تومان می‌رسد. البته با وجود کاهش قیمت، کیفیت خدمات کاهش پیدا نکرده است و زائران به مدت هفت روز در شهرهای مذهبی عراق به زیارت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha