تأکید بر تأسیس مکتبخانه‌های قرآنی در مساجد تونس
کد خبر: 4089355
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

تأکید بر تأسیس مکتبخانه‌های قرآنی در مساجد تونس

وزیر امور دینی تونس تأکید کرد که دولت به رغم مخالفت سکولارها بر اجرای طرح تأسیس مکتبخانه‌های قرآنی در مساجد استان‌های مختلف این کشور به منظور ارتقای روند آموزش قرآن به دانش‌آموزان مصمم است.

به گزارش ایکنا به نقل از ارم، ابراهیم الشایبی، وزیر امور دینی تونس یکشنبه، دهم مهر بر پایبندی خود به ایجاد مکتب‌خانه‌های حفظ قرآن کریم علی‌رغم جنجالی که از سوی برخی طرف‌ها به همراه داشت، تأکید کرد.

الشایبی گفت: برپایی مکتب‌خانه‌های قرآنی در مساجد تحت نظارت وزارت امور دینی به بهانه مخالفت با دولت مدنی مورد هجمه شدید مخالفان قرار گرفته است، اما این کلاس‌ها نقش مهمی دارند.

وزیر تونس در کنفرانسی در زمینه آماده‌سازی میلاد پیامبر اکرم(ص) با تأکید بر اینکه فرآیند آموزش‌های علوم دینی و قرآنی تحت نظارت کامل دولت قرار دارد، گفت: برپایی مدارس قرآنی در مساجد می‌تواند آموزش‌های متنوعی را به کودکان به‌ویژه در مناطق دور افتاده‌ای بدهد که در آن مهد کودک یا نهادهای فرهنگی و آموزشی فوق‌العاده وجود ندارد.

وزیر امور دینی تونس پیش‌تر در اظهاراتی گفته بود که وزارتخانه متبوع وی درصدد تأسیس پنج مکتب‌خانه قرآنی به عنوان نمونه در تعدادی از استان‌های تونس است به‌خصوص که تجربه آزمایشی آن در استان مدنین موفقیت‌آمیز بوده و درصدد سراسری کردن طرح هستند.

الشایبی گفت: این امر علی‌رغم منابع و اعتبارات محدود در دست انجام است و هدف از آن  ارتقای عملکرد مکتب‌خانه‌های قرآنی و انتقال آن‌ها از فضای سنتی به فضایی مدرن و مجهز به رایانه و تجهیزات آموزشی است.

در نخستین واکنش به اظهارات وزیر تونسی، نهاد موسوم به دیده‌بان ملی دفاع از سکولاریسم کشور این تصمیم را محکوم کرد و در بیانیه‌ای مدعی شد که  چنین طرح‌هایی خطری است که وحدت نظام آموزشی را تهدید می‌کند و ضربه‌ای به ارکان دولت مدنی است و هیچ فضایی برای دخالت روحانیون و وزارت امور دینی در امور آموزشی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha