بنیاد بین‌المللی کربلایی کاظم نقطه عطفی برای رشد فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4089540
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

بنیاد بین‌المللی کربلایی کاظم نقطه عطفی برای رشد فعالیت‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به ظرفیت کربلایی کاظم ساروقی در استان، گفت: راه‌اندازی بنیاد کربلایی کاظم با محوریت استانداری و حمایت مسئولان استان در دستور کار و امید است نقطه عطفی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باشد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، عصر دوشنبه، 11 مهر، در همایش استانی «یاوران وقف» و تجلیل از مقام‌آوران مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در دو بخش آوایی و معارفی که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته آمار ثبت‌نامی‌های امسال مسابقات نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشت و سهمیه راه‌یافتگان استان به مرحله مقدماتی مسابقات کشوری نیز نسبت به مشابه سال قبل 2 برابر شده است.

وی به برگزاری دوره‌های ارتقای سطح متسابقان به دو صورت حضوری و مجازی خبر داد و افزود: اداره اوقاف از تمام ظرفیت خود برای آمادگی هرچه بیشتر نمایندگان استان در مسابقات کشوری استفاده می‌کند و امید است با برگزاری دوره ارتقای سطح شاهد موفقیت بیش از پیش راه‌یافتگان به این مرحله از مسابقات باشیم.

واحدی همچنین به برگزاری همایش ملی تجلیل از حافظان قرآن به میزبانی استان مرکزی اشاره و ادامه داد: کربلایی کاظم ساروقی یکی از ظرفیت‌های قرآنی استان است که باید مورد توجه همگان باشد. با توجه به حادث شدن معجزه قرن و حافظ شدن یک‌شبه این فرد روستایی قرار بر این است که بنیاد بین‌المللی کربلایی کاظم ساروقی در استان با حمایت مسئولان استانی و رئیس‌جمهور با محوریت استانداری شکل گیرد. امیدواریم راه‌اندازی این مرکز قرآنی نقطه عطفی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان باشد.

وی ضرورت توسعه فرهنگ وقف در جامعه را متذکر شد و افزود: متأسفانه عواملی همچون برخی سوءمدیریت‌ها و سوءاستفاده‌ها در تولیت امور وقفی یکی از عوامل آسیب‌زننده به فرهنگ وقف است که برای رفع این مشکل افرادی به عنوان امین برای موقوفات تعیین شده‌اند.

واحدی نقش اصحاب رسانه در جهت توسعه فرهنگ وقف را مهم توصیف کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با قلم خود در این راستا قدم بردارند؛ چراکه قلم‌فرسایی رسانه‌ها سرمایه‌گذاری است که خروجی آن به عینه قابل مشاهده است. حتی با استفاده از ظرفیت رسانه می‌توان موقوفه‌های قدیمی را احیا کرد. در کنار رسانه و انجام اقدامات فرهنگی، استفاده از ظرفیت علما و مبلغین دین در راستای ترویج این فرهنگ نیز مورد توجه است.

واحدی با اشاره به توزیع ۲۷ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال بین نیازمندان استان از محل اجرای نیات واقفان در یکسال گذشته، اضافه کرد: این طرح در قالب طرح «قرار دوازدهم» در دوازدهم هرماه به نیت حضرت ولی‌عصر (عج) انجام می‌شود. همچنین تأسیس مراکز «افق» در بقاع متبرکه با محوریت برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است که خدمات تعریف شده را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون، ۲۷ هزار و ۶۳۸ سبد معیشتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد  ریال از محل اجرای نیات واقفین بین نیازمندان استان توزیع شده است، از اجرای طرح «شمیم رحمت» در استان با محوریت اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری برخی از جوانان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۲ کارگاه آموزش و اشتغال در امامزادگان استان راه‌اندازی و زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha