نگاهی به فعالیت‌های اتحادیه قرآنی خراسان شمالی در نیمه نخست امسال
کد خبر: 4089575
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

نگاهی به فعالیت‌های اتحادیه قرآنی خراسان شمالی در نیمه نخست امسال

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان شمالی تعیین نرخ مصوب برای کلاس‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌های هنر خوب زیستن با بهره‌مندی از قرآن را به عنوان برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های این اتحادیه در شش ماهه نخست سال جاری نام برد.

لیلی شکرانیلیلی شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ارائه گزارشی از فعالیت این اتحادیه در شش ماهه اول سال 1401، گفت: در ابتدای سال با همراهی تقی صادقی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با پیشکسوتان و اساتید قرآن دیدار کردیم.

وی ادامه داد: همچنین همراه با حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان و جمعی از منتخبان جامعه قرآنی استان با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار کردیم که این دیدارها آغاز‌گر فعالیت‌های قرآنی در سال جاری بود.

شکرانی اظهار کرد: در اوایل سال هیئت‌مدیره اتحادیه نشستی را با محمدرضا حسین‌نژاد، نماینده عالی دولت در استان، با هدف ارائه برنامه‌های اتحادیه و مطالبات از دولت مردمی برگزار و نیز استاندار حمایت خود را از برنامه‌های قرآنی اعلام کرد. همچنین، جلساتی با معاونت اداره کار و تعاون و رئیس دفتر بیمه اجتماعی روستایی عشایری استان در خصوص ارائه تسهیلات به مربیان قرآن آنلاین به‌ عنوان مشاغل خانگی و بیمه مربیان قرآنی برگزار شد که نتایج خوبی را به همراه داشت.

تعیین نرخ مصوب برای کلاس‌های آموزشی

وی بیان کرد: نرخ‌نامه مصوبی برای کلاس‌های آموزشی در استان تعیین شد که با تأیید اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی و دفتر قرآن و عترت استان به تمامی مؤسسات و تشکل‌ها و خانه‌های قرآن و عترت ابلاغ شد. برگزاری نشست با معاون پارلمانی دفتر ریاست‌جمهوری و نیز برپایی نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ابتدای سال ۱۴۰۱ در دفتر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بیان برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و نشست هماهنگی مدیران استان‌ها در فضای مجازی از دیگر برنامه‌‌ها بود.

شکرانی اظهار کرد: تهیه و تولید محتوای آموزشی از سوی سه مؤسسه استان و هماهنگی به منظور بهره‌مندی آن‌ها از اعتبارات اتحادیه کشوری و برگزاری دوره تربیت معلم حفظ در سال ۱۴۰۱ برای منطقه جاجرم از دیگر برنامه‌ها در شش ماهه اول سال جاری بوده است.

وی افزود: تشکیل کمیته فنی حفظ در اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان و حضور اتحادیه و نقش پررنگ مؤسسات قرآنی در این کمیته از دیگر توفیقات ما در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ است. همچنین، برگزاری همایش حافظان قرآن کریم با حمایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی و تشکیل منظم جلسات هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان با حضور مدیرعامل اتحادیه و مدیران مؤسسات قرآنی در سطح استان نیز از دیگر برنامه‌های این اتحادیه بوده است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان شمالی بیان کرد: نشست‌های ماهانه هیئت‌مدیره اتحادیه از ابتدای سال تاکنون و برگزاری نشست‌هایی در مؤسسات با هدف بررسی مشکلات و پیگیری‌های لازم از دیگر برنامه‌های این اتحادیه بوده است. همچنین در نشست اخیر مقرر شد به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، هریک از اعضای هیئت‌مدیره از مؤسسات واقع در محل سکونت خود بازدید کنند.

وی اظهار کرد: حضور اتحادیه در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان به‌صورت منظم و ارائه نظرات در حوزه قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های منظم اتحادیه است. حضور نمایندگان اتحادیه استان در مجمع عمومی اتحادیه کشوری در مشهد مقدس و برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه اتحادیه استان با حضور نمایندگان قانونی مؤسسات استانی در مرکز استان به منظور تصویب تراز مالی سال ۱۴۰۰ و تأیید آیین‌نامه داخلی و تصویب بودجه پیشنهادی هیئت‌مدیره در سال ۱۴۰۱ از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

شکرانی گفت: برگزاری سه کارگاه ۳ روزه آموزش سبک زندگی با عنوان هنر خوب زیستن با بهره‌مندی از آیات قرآن کریم برای مردم مناطقی از شهرستان راز وجرگلان (شهرهای راز، غلامان و یکه صعود) با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آخرین برنامه‌های این اتحادیه بود.

وی بیان کرد: طرح اتقان ویژه معلمان مقطع ابتدایی و کادر مدارس متوسطه اول نیز از برنامه‌های خوبی است که پیرو توافق انجام‌شده بین اتحادیه کشوری و وزارت آموزش و پرورش به صورت آزمایشی در چهار استان کشور در دست اقدام است. در خراسان شمالی نیز، که یکی از این استان‌هاست، جلسات هماهنگی برگزار شده و امیدواریم بتوانیم با تعاملی خوب و همکاری گسترده با مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونانشان به شایسته‌ترین شکل این طرح را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام
captcha