تأکید نخست‌وزیر انگلیس بر حمایت کامل از رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4089655
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

تأکید نخست‌وزیر انگلیس بر حمایت کامل از رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر انگلیس با توصیف خود به عنوان یک «صهیونیست بزرگ» بر حمایت کامل این کشور از رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس  با تأکید بر اینکه او یک «صهیونیست بزرگ» است، خاطرنشان کرد: این کشور از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و همچنین ادعا کرد  از «دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» جلوگیری می‌کند.

تراس این اظهارات را در مراسمی یکشنبه، 10 مهر در جمع گروهی به نام «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» و در جریان کنفرانس سالانه حزب حاکم در بیرمنگام بیان کرد. این انجمن یک گروه پارلمانی وابسته به حزب محافظه‌کار انگلستان است.

وی در این اظهارات بر حمایت قوی خود از رژیم صهیونیستی تأکید کرد و متعهد شد که روابط بین رژیم صهیونیستی و انگلستان را به شدت تقویت خواهد کرد. وی با بیان این ادعا که انگلستان هرگز اجازه «دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای» را نخواهد داد، متعهد شد که به شکل «مطلق و صادقانه» از رژیم صهیونیستی حمایت خواهد کرد.  

نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد که «اسرائیل» و انگلیس با تهدید رژیم‌های خودکامه‌ای مواجه هستند که به آزادی یا دموکراسی اعتقاد ندارند.

از سویی در این جلسه ماری ون درزل، رئیس مجلس نمایندگان یهود، از دولت انگلیس خواست سفارت انگلیس را از تل‌آویو به قدس منتقل کند و تصریح کرد: «ما واقعاً امیدواریم که انگلیس نیز مانند ایالات متحده آمریکا سفارت خود را به قدس منتقل کند».

وزیر بهداشت انگلستان نیز به نوبه خود اشاره کرد: در حال حاضر زمینی برای سفارت جدید بریتانیا در قدس در نظر گرفته شده و از شنیدن تعهد نخست‌وزیر به بازنگری در انتقال سفارت خرسند است.

از سویی وزیر دولت در امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش نیز اعلام کرد که یکی از اولین سفرهای بین‌المللی وی به رژیم صهیونیستی خواهد بود و گفت: ما می‌توانیم از «اسرائیل» درس‌های زیادی بیاموزیم.

تزیپی هوتوولی، سفیر رژیم صهیونیستی در بریتانیا، نیز در این مراسم حاضر بود و ضمن اظهار خرسندی از این اظهارات تصریح کرد: هیچ چیزی مانند این گام (انتقال سفارت انگلیس به قدس) نمی‌تواند دوستی بین انگلیس و «اسرائیل» را نشان دهد.  

لیز تراس به عنوان حامی سرسخت رژیم صهیونیستی و متحد صریح جامعه یهودی بریتانیا توصیف می‌شود.

انتهای پیام
captcha