هدف از برگزاری محافل ادبی، ایجاد پیوند این فضاها با دستاوردهای دفاع مقدس است
کد خبر: 4089764
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

هدف از برگزاری محافل ادبی، ایجاد پیوند این فضاها با دستاوردهای دفاع مقدس است

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ویژه برنامه عصر شعر «عطش عشق» گفت: هدف از برگزاری این قبیل برنامه‌ها ایجاد پیوند این محافل و فضاها با دستاوردهای دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی،به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در ویژه برنامه عصر شعر «عطش عشق» که امروز ۱۲ مهرماه به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدا ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، گفت: امروز تمرکز نهاد بر روی خدمت‌محوری و برنامه‌محوری است. به عبارت دیگر فرهنگسراهای اجتماعی که امروزه به عنوان کتابخانه‌های عمومی در حال فعالیت هستند وظیفه دارند تا با توجه به تعریف40 نوع خدمت کتابخانه‌ای بالغ بر 1000 برنامه فرهنگی اجرا کنند که یکی از این برنامه‌ها، حوزه ادبیات و توجه ویژه به شعر و ادب است.

وی با اشاره به راه‌اندازی محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی و فعالیت این محافل ادبی، شناسایی استعدادهای نوظهور، رشد و پرورش آنان برای ارتقای ادبیات فارسی  و نقطه اوج فعالیت این محافل نیز ادبیات پایداری و مقاومت است.

سبزیان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس گنجی است که مملو از اتفاقات موثر و مفید بوده، اظهار کرد: اگر این جنگ، هشت سال طول کشید، اما به اندازه قرن‌ها می‌توان از داخل آن سبک زندگی در زیرشاخه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و ... کسب کرد و هدف از برگزاری این قبیل برنامه‌ها نیز ایجاد پیوند این محافل و فضاها با دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های محافل ادبی توجه به استعدادهای نوظهوری است که انقلاب و جنگ را ندیده و درک نکرده‌اند، اما می‌توان با برگزاری برنامه‌هایی از این دست، زمینه آشنایی بیشتر آنان را با این مقوله فراهم ساخت. آشنایی با کسانی که امنیت، هویت، آرامش و رضایتمندی امروز را مرهون از خود گذشتگی آنان هستیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص هفته دفاع مقدس، بیان کرد: امروز باید بیشتر به حوزه ادبیات پایداری و مقاومت و تبیین آن برای نسل جدید توجه داشته باشیم. ورود نسل جدید ادیبان در حوزه دفاع مقدس می‌تواند هویت جدید و مناسب به شعر و ادبیات آنان بدهد.

در ادامه این جلسه نیز هر یک از شاعران حاضر در جلسه به خوانش اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha