مخالفت پارلمان عربی با انتقال سفارت انگلیس به قدس
کد خبر: 4090014
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

مخالفت پارلمان عربی با انتقال سفارت انگلیس به قدس

پارلمان عربی با انتشار بیانیه‌ای با اظهارات لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص بررسی گزینه انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی مخالفت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، پارلمان عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت قانونی، تاریخی و مذهبی قدس غیر قابل تغییر بوده و هرگونه اقدامی در این راستا نقض آشکار قوانین بین‌المللی محسوب شده و مسئولیت تاریخی آن بر عهده انگلیس به عنوان صادرکننده وعده غیر قانونی بالفور است که موجبات مصائب کنونی برای ملت فلسطین را پدید آورد.

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است هر گونه تغییر در وضعیت قانونی کنونی قدس در تعارض با راهکار دو دولتی و تشویق قدرت اشغالگر و گروه‌های شهرک‌نشین برای ادامه تجاوزات خود علیه مردم فلسطین و مقدسات مسیحی و اسلامی در شهر قدس به شمار می‌رود.

پارلمان عربی همچنین در بیانیه خود جامعه بین‌الملل را به فشار علیه دولت انگلیس برای عقب‌نشینی از این تصمیم، پایبندی به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی در خصوص وضعیت قانونی و تاریخی شهر قدس، حمایت از راهکار صلح و پایان‌دادن به اشغالگری و تأسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس فراخواند.

مجلس کشورهای عرب یا پارلمان عربی به مجلسی اطلاق می‌شود که در اجلاس سران اتحادیه عرب در سال ۲۰۰۱ در عمان با توافق دولت‌های حاکم بر کشورهای عرب ایجاد شد.

مقر اصلی مجلس تا ۲۲ مه ۲۰۱۲ در دمشق بود و از این تاریخ جلسات به حالت تعلیق درآمده و به قاهره منتقل شد.

انتهای پیام
captcha