عملکرد جزیره‌ای خیریه‌ها دردی از گرسنگان دوا نمی‌کند
کد خبر: 4090932
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

عملکرد جزیره‌ای خیریه‌ها دردی از گرسنگان دوا نمی‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به وجود 2000 خیریه فعال در مشهد گفت: با وجود بالا بودن حجم خیرات و هزینه خیرین در مشهد به دلیل عملکرد جزیره‌ای در شهر امام رضا (ع) 900 گرسنه‌ مطلق داریم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، امروز 18 مهرماه، در آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان آستان حسینی و تکریم هیئات، با بیان اینکه در عقل عملی، هیات و کارکرد آن بسیار وابسته به مقتضیات زمان است، اظهار کرد: گاه هیأت باید انقلاب کند، گاه باید تبیین‌گری کرد، گاه باید فقط عَلَم سید‌الشهدا(ع) را نگاه دارد و گاه باید فعالیت‌های اجتماعی انجام دهند.

وی ادامه داد: در برخی اوقات، یکسری مسائل و معضلاتی پیش می‌آید که نسخه شفابخشی جز ورود هیأت اباعبدالله‌الحسین(ع) وجود ندارد.

منصوریان با اشاره به نسخه مترقی هیأت‌های مذهبی، افزود: هیئات باید فارغ از مباحث معرفتی و شور و شعور حسینی، در مسیر حل یک مساله و آسیب از جامعه گام بردارند؛ به نیابت از امام‌رضا(ع) هیئات مذهبی باید پای کار بیایند چراکه شبیه‌ترین حالت روحی به امام‌رضا(ع) را خادمان، سینه‌زنان و هیأتی های شهر امام‌رضا(ع) دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه هیئات باید به مسائل اجتماعی وارد شوند افزود:  حل این معضلات با بودجه‌ها و امکانات دولتی میسر نیست، ما در این شهر حدود 1000 کودک کار داریم؛ اگر هیأت‌ها مذهبی در این خصوص پای کار بیایند، قطعا این آسیب حل شدنی است.

منصوریان با اشاره به حدود 900 گرسنه‌ مطلقی که در شهر امام‌رضا(ع) داریم، گفت: در این شهر بالغ بر 2000 خیریه فعال بوده، آیا هر 2 هیأت نمی‌توانند یک شهروند گرسنه را سیر کنند؟ حجم خیرات و هزینه خیرین در مشهدمقدس بسیار بالاست ولی متاسفانه فعالیت‌ها و عملکردها جزیره‌ای است و لذا نتیجه‌ای شاهد نیستیم.

وی از آمادگی مدیریت شهری برای تعامل با هیئات مذهبی خبرداد و افزود: ترویج «فرهنگ» را نباید حکومتی کرد و در مقابل باید هیأت‌ها را به امکانات لازم تجهیز کنیم تا در عرصه مقابله با آسیب‎‌های اجتماعی گام بردارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دستگاه‌های حاکمیتی باید در این عرصه یک قدم عقب نشسته و تسهیلگری و تنظیم‌گری، جایگزین تصدی‌گری شود در این راستا باید هیات‌‌ها توانمند شوند تا با ورود مساله‌محوری، این معضلات و ناهنجاری‌ها در این شهر معنوی از بین برود.

انتهای پیام
captcha