انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4091073
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
در آستانه روز بزگداشت حافظ

انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در کرمان افتتاح شد

در آستانه روز بزرگداشت حافظ، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شعبه کرمان با هدف ارتقای جایگاه ادبیات بومی استان در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد.

انجمن ترویج زبان و ادب فارسی

به گزارش ایکنا از کرمان، در آستانه روز بزرگداشت حافظ، مراسم تأسیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شعبه کرمان، امروز، ۱۹ مهرماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از اساتید زبان و ادبیات فارسی و دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

اصغر میرباقری فرد، رئیس انجمن مرکزی ترویج زبان و ادب فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در این مراسم به رویکرد انجمن‌های ترویج زبان و ادب پرداخت و گفت: تولید علم و ارتقای بنیادهای علمی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، پاسخگویی به نیازهای جامعه در حوزه زبان و ادبیات فارسی، شناسایی استعدادهایی که می‌توانند آفرینش ادبی داشته باشند و شناسایی و ارتقای جایگاه ادبیات بومی هر استان از وظایف شعب انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در استان‌ها است.

حامد حسینخانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه ادبی حافظ، گفت: حافظ دستاوردهای ارزشمند فرهنگ ایران را در تفکر خود پروراند و در شعر خود نمایان کرد.

وی با بیان اینکه سنت‌های ادبی در شعر حافظ به یک هماهنگی رسیده‌اند، گفت: بزرگترین جریان‌سازی‌های قلمرو فرهنگی تحت تأثیر شعر حافظ و پس از او شکل می‌گیرد و با توجه به شعر آگاهانه و هوشمندانه حافظ، او در بطن زندگی ایرانی‌ها قرار دارد.

انتهای پیام
captcha