درخواست برکناری امام جماعت مسجدی در لندن
کد خبر: 4091403
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

درخواست برکناری امام جماعت مسجدی در لندن

جمعی از مسلمانان انگلیس خواستار برکناری امام جماعت مسجد مرکزی لندن شدند که برای ملکه فقید انگلیس در این مسجد مراسم یادبود برگزار کرده بود.

محمد محمود، امام جماعت مسجد مرکزی لندن

به گزارش ایکنا به نقل از بی دی نیوز 24، گروهی از مسلمانان بنگلادشی‌تبار خواستار تعلیق محمد محمود، امام جماعت مسجد مرکزی لندن (Central Mosque) شدند که مراسم یادبود ملکه الیزابت را در مسجدی در لندن برگزار کرد.

آنها پس از نماز مغرب در داخل این مسجد تجمع کردند تا به برگزاری مراسم یادبود ملکه در این مسجد واقع در ریجنتس پارک لندن اعتراض کنند. بیش از 300 نفر از سراسر بریتانیا برای این مراسم در این مسجد گرد هم آمده بودند.

این مراسم با اجرای موسیقی همراه بود و سرود ملی انگلیس به پایان رسید. هفتاد دانش‌آموز مدارس مسلمان این سرود را خواندند. این اولین باری بود که سرود ملی این کشور در یک مسجد اجرا شد.

گروهی از مردم در شبکه‌های اجتماعی علیه محمد محمود کمپینی را آغاز کردند. آنها با درخواست برکناری او، درخواستی را در وب‌سایتی به نام change.org که بیش از هزار نفر قبلاً آن را امضا کرده بودند، ارسال کردند.

در این درخواست آمده است: از کسی که جایزه استعماری دریافت می‌کند و فرزندانتان را وادار می‌کند برای ملکه سرود بخوانند، چه انتظاری دارید؟ چرا فرزندانتان را نزد چنین امامی می‌فرستید؟.

محمود در سال 2019 به دلیل خدمات به جامعه، نشان افسر امپراتوری بریتانیا (OBE) را از ملکه انگلیس دریافت کرد. 

در این میان، برخی از مسلمانان از این امام جماعت طرفداری کردند. نوباب الدین، سردبیر سابق هفته‌نامه بنگلا جانوموت گفت: ما در جامعه‌ای چند دینی و چند فرهنگی زندگی می‌کنیم و ما باید به قانون کشور پایبند باشیم. محمود از نظر من هیچ اشتباهی نکرده است.

وی افزود: مدیریت مسجد شرق لندن باید در مورد او تصمیم بگیرد. آنها باید ببینند که آیا او قرارداد کاری خود را نقض کرده است یا خیر. من فکر نمی‌کنم او چنین کرده باشد.

انتهای پیام
captcha