جذب گردشگران با توسعه مزارع کشاورزی
کد خبر: 4091669
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

جذب گردشگران با توسعه مزارع کشاورزی

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: درخواست داریم تا مسئولان خراسان‌جنوبی به تشکیل و توسعه مزارع کشاورزی برای جذب گردشگران بپردازند.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز ۲۱ مهرماه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی زرشک در زیرکوه اظهار کرد: ظرفیت‌های متنوع گردشگری و جغرافیایی بسیاری در خراسان جنوبی وجود دارد و نشان می دهد که این استان استعداد حوزه گردشگری بسیاری دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲ کلان چالش در حوزه گردشگری خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: از ظرفیت محصولات کشاورزی چون زرشک می توان به صورت مستقیم برای توسعه بخش کشاورزی و به صورت غیرمستقیم جهت توسعه بخش گردشگری بهره برد که فرصتی برای معرفی استان است.

وی بیان کرد: چالش ها در این  حوزه شامل ضعف زیرساخت ها و لزوم تقویت و آگاهی بخشی است و زیرساخت ها نیازمند اقدامات فراوانی در سطح ملی و استانی است و تلاش می کنیم تا با وجود کمبود اعتبارات، اندکی از مشکلات در این زمینه را رفع کنیم.

شالبافیان بر لزوم ساماندهی این جشنواره ها جهت جذب گردشگران گفت: یک هزار و ۳۰۰ رویداد در کشور همچون این جشنواره ها برگزار می شود و این نوع جشنواره هایی باید به فرصت هایی برای میزبانی از گردشگران داخلی تبدیل شود و به دنبال جذب گردشگران خارجی نیز برویم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا روز ملی زرشک ثبت شود، ادامه داد: تمام ظرفیت ها را به کار خواهیم برد تا این هدف محقق شود و تلاش می کنیم تا به صورت رسمی اعلام کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه مزارع گردشگری در خراسان جنوبی بیان کرد: اقتصاد محصولات کشاورزی یک انتفاع مستقیمی دارد که اهداف جشنوراه حول آن است اما یکی از راه های انتفاع محصولات کشاورزی بحث توسعه گردشگری کشاورزی است که در دنیا در حال رشد است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تعدادی مجوز مزارع گردشگری صادر شده است، گفت: ظرفیت مزارع گردشگری استان زمینه ای برای معرفی فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی خواهد بود.

شالبافیان گفت: درخواست داریم تا مسئولان خراسان جنوبی به تشکیل و توسعه مزارع کشاورزی جهت جذب گردشگران بپردازند و زمانی حضور گردشگران گذری بالفعل می شود که مزارع گردشگری تشکیل و توسعه یابند.

انتهای پیام
captcha