مردم، محور و قاعده اصلی در انجام تمام امور هستند
کد خبر: 4091735
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

مردم، محور و قاعده اصلی در انجام تمام امور هستند

استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه پایانی صفر برای خدمت‌گذاری، گسترش موضوع زیارت و بهره‌گیری از عزم ملی و استانی به حضور گسترده مردمی نیاز بود، چرا که مردم، محور و قاعده اصلی در انجام تمام امور هستند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی،به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، شامگاه گذشته، ۲۱ مهر ماه، در همایش آیین «شکرانه خدمت» که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با هدایت و حمایت شخصیت‌هایی مانند نماینده ولایت فقیه در استان و ‌تولیت آستان قدس رضوی، عزم و اراده استان بر این است که زمینه‌های بهره‌مندی از منبع پرفیض امام رضا(ع) به بهترین شکل از نظر عمق زیارت برای همه مردم محقق شود.

وی افزود: برای خدمت‌گذاری، گسترش موضوع زیارت و بهره‌گیری از عزم ملی و استانی به حضور گسترده مردمی نیاز بود، چرا که مردم، محور و قاعده اصلی در انجام تمام امور هستند. همراهی مجموعه آستان قدس رضوی، دستگاه‌های حاکمیتی و اراده ملی نیز برای تحقق این هدف لازم بود و از همان ابتدا تشکیل شورای ملی زیارت در دستور کار قرار گرفت. این شورا برای تصمیم‎‌گیری در سطح ملی به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در سطح استان نیز باید انسجام مدیریتی ایجاد می‌شد که بنا به شرایط مختلف، قابل انعطاف و گسترش است. در بخش مردمی نیز تشکل‌های مردمی در دهه آخر صفر حضور گسترده داشتند که سامان‌دهی دقیق‌ و هماهنگ‌ آنان در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم با توجه به تجربیاتی که از حضور ملی، بخش‌های حاکمیتی و تشکل‌های مردمی با محوریت آستان قدس رضوی کسب کرده‌ایم به سمت اهداف عالیه حرکت کرده تا زائران بتوانند بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

نظری گفت: در ایام پایانی صفر، ظرفیتی بیش از ۳۰ هزار نفر برای اسکان در ادارات سطح استان فراهم شد و حدود ۳۰ هزار نفر نیز در مساجد محل برای اسکان زائران در خانه‌هایشان اعلام آمادگی کردند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تامین نیازهای زائران از مسائل اصلی بود، گفت: تامین و عرضه اقلام مورد نیاز نیز از مواردی بود که انجام شد. قیمت‌ها مشخص شده بود و گروه‌های ناظر حضور داشتند. ما به معنای واقعی یک واحد شده بودیم و این یک شعار نبود، چرا که در سطح شهر این موارد احساس می‌شد.

نظری تصریح کرد: با حضور مردم و حاکمیت در صحنه این توفیق و افتخار حاصل شد که با توجه به بروز مشکلات احتمالی، دهه پایانی صفر، بدون هیچ مشکلی و در شرایط خوبی سپری شود. البته قطعا مشکلاتی ایجاد شده است و از زائرانی که دچار مشکل شده‌اند عذرخواهی می‌کنم. ما تمام ظرفیت‌های فکری و اجرایی‌مان را به میدان آوردیم و امیدواریم در سال‌های آینده به خصوص در بخش زیرساخت‌ها بتوانیم شرایط بهتری را فراهم سازیم.

انتهای پیام
captcha