رویداد محور کردن گردشگری؛ فرصتی برای معرفی مناطق ناشناخته
کد خبر: 4091745
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

رویداد محور کردن گردشگری؛ فرصتی برای معرفی مناطق ناشناخته

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قصد داریم با رویداد محور کردن گردشگری مناطق ناشناخته و فرصت‌های کمتر شناخته شده را معرفی کنیم.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شب گذشته ۲۱ مهرماه در دیدار با فعالان حوزه گردشگری فردوس اظهار کرد: انتظار من این است که ظرفیت‌های گردشگری فردوس در صدا و سیما معرفی شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: ما با معاونت امور استان‌های صدا و سیما و مدیران کل استان‌ها هماهنگی کردیم که جاذبه‌های گردشگری هر استان در صدا و سیمای دیگر استان‌ها تبلیغ و معرفی شود و خراسان جنوبی و فردوس نیز از این موضوع مستثنی نیست.

شالبافیان با اشاره به اینکه در معرفی پتانسیل‌های گردشگری از تابلوهای بین راهی نباید غفلت کنیم، گفت: از تابلوهای معرفی بوم گردی‌ها تا معرفی امکانات و کسب و کارهای گردشگری نباید غفلت کرد.

وی با تأکید بر اینکه در خراسان‌جنوبی بخش‌های مختلف گردشگری با یکدیگر همکاری و هم افزایی خوبی دارند، ادامه داد: تکمیل طرح جامع گردشگری خراسان جنوبی باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در مورد بیمه امیدواریم در برنامه هفتم توسعه بتوانیم کمکی برای بوم گردی‌ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از مطالبات و خواسته‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه گردشگری فردوس بسیار به حق بود؛ خراسان جنوبی و فردوس همسایه مشهد و خراسان رضوی با گروه جمعیتی فوق العاده بالا است که در جذب گردشگر برای استان نباید این موقعیت را نادیده گرفت.

وی با اشاره به ضرورت برنامه تولید محتوا برای معرفی فردوس بیان کرد: مطالبه گردشگران در اثر معرفی جاذبه‌ها زمینه ایجاد زیر ساخت را تسهیل می‌کند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خراسان جنوبی در نمایشگاه گردشگری تهران باید حضور و بروز جدی و مؤثر داشته باشد تا بیش از قبل پتانسیل‌های گردشگری آن معرفی شود.

شالبافیان گفت: خراسان جنوبی آثار طبیعی و تاریخی ثبت شده در سطح جهانی دارد ولی متناسب با آن گردشگر ورودی به استان را مشاهده نمی‌کنیم.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی یادآور شد: باید از فرصت زائران و مسافران عبوری نیز استفاده کنیم.

شالبافیان همچنین در دیدار با فعالان گردشگری سرایان اظهار کرد: گردشگری در کشور ما به چند شهر شناخته شده محدود شده است در حالی که همه شهرهای ایران باید از مزیت اقتصادی و فرهنگی گردشگری استفاده کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: می‌خواهیم با رویداد محور کردن گردشگری مناطق ناشناخته و فرصت‌های کمتر شناخته شده را معرفی کنیم.

شالبافیان بیان کرد: در محرم امسال گردشگران زیادی از آئین‌های عاشورایی در مناطق مختلف کشور دیدن کردند و بسیاری از آنان تحت تأثیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به این موارد می‌توان گفت: با استفاده از فرصت گردشگری و توسعه آن امکان تأثیرگذاری فرهنگی نیز وجود دارد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت آسمان کویر سه قلعه و سرایان برای نجوم اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت باید یک رویداد تولید محتوا با توجه به نجوم و گردشگری نجوم داشته باشیم.

شالبافیان بیان کرد: همچنین مانند کاری که برای سرایان انجام دادیم می‌توانیم خبرنگاران خارجی که در ایران حضور دارند را برای معرفی ظرفیت‌های نجوم و سه قلعه به منطقه بیاوریم که بی شک تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به قانون بودجه هزینه‌های تبلیغ جاذبه‌های گردشگری جز هزینه‌های قابل قبول مالیاتی است که صاحبان صنایع و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت نیز استفاده کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: وزنه تبلیغات گردشگری سرایان به واسطه دوری از مرکز باید سنگین باشد؛ همچنین برای تکمیل ساختمان نجوم ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد.

شالبافیان یادآور شد: گردشگری نجوم بر فکر و روحیات افراد نیز تأثیر می‌گذارد و از این جهت از آن حمایت می‌کنیم.

وی در حاشیه دیدار با فعالان گردشگری فردوس اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه گردشگری وجود دارد که برخی از آن بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: لزوم تقویت زیر ساخت ها یکی از چالش های در حوزه گردشگری خراسان جنوبی است که برخی از آن با همین پروژه های در دست احداث مرتفع خواهد شد.

شالبافیان گفت: شهرستان فردوس و خراسان جنوبی نیاز به کار در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نسبت به پتانسیل های گردشگری اش دارد.

وی ادامه داد:  سهم خراسان‌جنوبی به عنوان استانی که دارای آثار ثبت شده جهانی متعدد است از گردشگران خارجی باید افزایش یابد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: برای افزایش مسافران و گردشگران باید تولید محتواها در زمینه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری است.

شالبافیان با اشاره به ضرورت اتمام طرح جامع گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: تلاش بر این است که این طرح تا پایان سال تکمیل شود.

انتهای پیام
captcha