حضور ظرفیت‌های گردشگری مذهبی عراق در نمایشگاه بین‌المللی پارس
کد خبر: 4092466
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

حضور ظرفیت‌های گردشگری مذهبی عراق در نمایشگاه بین‌المللی پارس

در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس که در شیراز برپا خواهد شد، کشور عراق به خصوص در حوزه گردشگری مذهبی حضور پررنگی خواهد داشت.

حمیدرضا صفرپور، برگزارکننده دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا صفرپور، برگزارکننده دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شب گذشته، 24 مهرماه در حاشیه رونمایی از پوستر این نمایشگاه در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص حضور حرم‌های مطهر در این نمایشگاه گفت: یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این نمایشگاه بخش گردشگری مذهبی است.

وی افزود: در این نمایشگاه حضور حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حرم علی‌بن حمزه(ع) و مسجد نصیرالملک به عنوان مقاصد گردشگری مذهبی حضور خواهند داشت البته برای حضور سایر بقاع نیز با اوقاف فارس همکاری خواهیم داشت.

صفرپور اظهار کرد: رایزنی‌ها با حرم مطهر رضوی همین هفته انجام خواهد شد و قطعاً به یاری خدا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و نمایشگاه بین‌المللی قم نیز 26 مهرماه درباره گردشگری مذهبی آغاز به کار می‌کند که با آنان نیز نشست‌هایی خواهیم داشت تا از ظرفیت آن‌ها برای نمایشگاه استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش بین‌الملل کشور عراق به خصوص در حوزه گردشگری مذهبی حضور پررنگی خواهند داشت تا بتوانیم این نوع گردشگری را رونق بخشیم.

صفرپور در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه آیا سوریه هم در بخش گردشگری مذهبی در این نمایشگاه حضور دارد، گفت: در حال رایزنی هستیم اما با توجه به شرایط موجود شاید حضور آنان در این نمایشگاه کمی سخت باشد.

برگزارکننده دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار کرد: این نمایشگاه طی روزهای 23 تا 26 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاهی با همکاری شرکت سازه گستر آبرنگ ایرانیان این نمایشگاه را برپا خواهد کرد، افزود: رویکرد این نمایشگاه ملی و بین‌المللی است برخلاف سال‌های گذشته که در سطح استانی برگزار می‌شد.

صفرپور با یادآوری اینکه از استان‌های مختلف کشورمان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: در حاشیه نمایشگاه سعی کردیم خلاقیت ایجاد کنیم لذا ورودی به اجرای آیین‌های سنتی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های شبانه و به صورت پخش زنده از شبکه‌های فارس و سراسری کردیم.

انتهای پیام
captcha