مسجد پایگاه محوری انقلاب و اجتماعات مردمی است
کد خبر: 4093248
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

مسجد پایگاه محوری انقلاب و اجتماعات مردمی است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسجد پایگاه محوری انقلاب و اجتماعات مردمی است، گفت: تربیت جوان متعهد، بصیر و انقلابی از کارکردهای مساجد است و باید در جهت نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر جوانان به مسجد تلاش کنیم و نسل امروز را با مسجد پیوند دهیم.

مسجد پایگاه محوری انقلاب و اجتماعات مردمی است

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، 28 مهرماه در دیدار با معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور که در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در همه نظام‌های اجتماعی، مسئولیت کوتاه مدت است و باید از این فرصت برای خدمت‌گذاری به مردم بهره برد.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب مدیران قبلی در مدیریت‌های جدید افزود: نباید این تغییرات منجر به منزوی شدن مسئولان قبلی شود بلکه باید با تکیه بر تجارب آنان، نقاط ضعف را شناسایی و در راستای رفع و تقویت آنها گام برداشت.

رئیس شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه مسجد پایگاه محوری انقلاب و اجتماعات مردمی است، خاطر نشان کرد: مساجد باید به گونه‌ای فعالیت کنند که همه اقشار را جذب کرده و برای همگان برنامه داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی خواستار توجه و حمایت ویژه از مساجد به ویژه جوانان مسجدی شد تا با انگیزه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مسجدی و انقلابی خود ادامه دهند.

وی بر تشکیل اتاق فکری متشکل از جوانان مسجدی در استان تاکید و تصریح کرد: باید با حضور در مساجد، فعال کردن همه کانون‌های فرهنگی و هنری و تبیین سیاست‌های خرد و کلان، فعالیت‌های مسجد محور را گسترش داده و تداوم بخشید.

امام جمعه رشت با اشاره به آسیب‌شناسی فعالیت‌های مسجدی، خواستار برگزاری گردهمایی مدیران کانون در استان و تداوم نشست با آنان شد و بیان کرد: فاصله گرفتن از مسجد و غفلت از این حوزه آسیب‌‌زاست.

وی با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر، یکی از دلایل این مسئله را فاصله گرفتن از مساجد عنوان و تصریح کرد: تربیت جوان متعهد، بصیر و انقلابی از کارکردهای مساجد است و باید در جهت نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر جوانان به مسجد تلاش کنیم و نسل امروز را با مسجد پیوند دهیم.

انتهای پیام
captcha