اعطای ۴۰۰ نشان تقدیر به خدام شیرازی، یاسوجی و بوشهری
کد خبر: 4093339
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

اعطای ۴۰۰ نشان تقدیر به خدام شیرازی، یاسوجی و بوشهری

پنجمین همایش منطقه‌ای موکب‌دار و کمیته‌های اربعین حسینی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد به میزبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اعطای ۴۰۰ نشان تقدیر به خدام برگزار شد.

آیت‌‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهریبه گزارش ایکنا از بوشهر، پنجمین همایش منطقه‌ای موکب‌دار و کمیته‌های اربعین حسینی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد به میزبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، شامگاه ۲۸ مهرماه، در محل مصلای نماز‌جمعه شهر بوشهر با اعطای ۴۰۰ نشان تقدیر به خدام برگزار و با حضور احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر و عبدالرضا مطاف، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر تجلیل شد. 

آیت‌‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در این مراسم، با عنوان این مطلب که امام حسین(ع) کشتی نجات بشر است که در این راستا محبان آن حضرت از جایگاه بزرگ الهی برخوردار هستند، اظهارکرد: موکب‌داران در واقع به‌عنوان خادمان اصلی و محبان خاندان اهل‌بیت(ع) هستند زیرا مسئولیت پذیرایی مهمانان و زائران حسینی به آنان رسیده است. 

امام جمعه بوشهر ظلم‌ستیزی و دشمن‌ستیزی را دو ویژگی محبان خاندان عصمت و طهارت دانست و تصریح کرد: موکب‌داران افسران حسینی و دفاع از حرم اهل‌بیت عصمت و طهارتند و مراسم بین‌المللی پیاده‌روی اربعین حسینی سرآغاز ظهور مهدی آل‌محمد(عج) است. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه منش و مرام مردم متدین و ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران اطاعت و پیروی از راه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی با انواع تهاجم استکبار جهانی از دیر‌باز آشنا شده و ان‌شاءالله با کشتی نجات حضرت ثارالله(ع) به اهداف عالیه دست خواهد یافت. 

اسکان و پذیرایی ۷۲ میلیون نفر زائر در موکب‌های ایرانی 

حمید افضلی، مدیر اربعین ستاد عتبات عالیات کشور در این مراسم به استقبال بی‌نظیر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائران ایرانی از حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: اولویت خدمت‌رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و کمیته‌های مردمی ستاد اربعین حسینی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، شهدایی، مذهبی و قرآنی و اسکان مناسب به ۷۲ میلیون نفر زائر به‌همراه توزیع ۶۰۱ میلیون پُرس غذای گرم در سه وعده توسط موکب‌های ۱۰ استان در این مراسم معنوی بود. 

امیرحسین مؤمنی 

 

انتهای پیام
captcha