بهره‌برداری از 35 نمازخانه مدارس خراسان شمالی تا پایان آبان ماه
کد خبر: 4093488
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

بهره‌برداری از 35 نمازخانه مدارس خراسان شمالی تا پایان آبان ماه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی از تکمیل ساخت و ساز 35 نمازخانه مدارس تا پایان آبان ماه امسال خبر داد.

نمازخانه مدارس خراسان شمالیمحمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ساخت 35 نمازخانه مدارس از مهرماه سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: از این تعداد 20 نمازخانه آماده شد و 15 نمازخانه نیز تا پایان آبان ماه امسال آماده بهره‌برداری برای دانش آموزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه 50 درصد از مدارس استان یا نمازخانه و یا نمازخانه استاندارد ندارند، اضافه کرد: پس از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی تمام مدارسی که ساخته شد دارای نمازخانه هستند اما تعداد زیادی از مدارس اتان که ساخت قدیم هستند نمازخانه مناسبی برای دانش آموزان ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مدارس استان زنگ نماز طراحی شده است، ادامه داد: با توجه به کمبود طلبه در مدارس استان برای برپایی نمازجماعت، رویکرد ما به سمت هر مدیر مدرسه یک امام جماعت تغییر کرده است و با این شرایط در تمام مدارس حتی دورترین مدرسه ما نماز جماعت هر روز برگزار می‌شود.

عقیقی با تأکید براینکه 2038 مدرسه در استان وجود دارد، ادامه داد: برای بررسی وضعیت برگزاری نماز جماعت در مدارس شبکه نظارتی تشکیل شده است و هر روز اعضای این شبکه نظارتی در مدارس استان برای شرکت در نماز جماعت حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال امامان جماعت نهادهای مختلف نیز مکلف شده‌اند که هفته‌ای یک روز در نزدیکترین مدرسه محل کار خود برای برپایی نماز جماعت حضور پیدا کنند، افزود: طرح «پیوند با سه میم» و اجلاسیه‌های نماز برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس نیز در دستور کار است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی از سال 88 تا امسال نمازخانه‌های مدارس تجهیز نشده بود، ادامه داد: طی امسال 6 هزار متر مربع فرش سجاده‌ای توسط نوسازی مدارس استان تهیه شده است و به زودی به مدارس استان تحویل داده می‌شود.

عقیقی با تأکید براینکه طی امسال هزار جلد کتاب سرمشق‌های آسمانی در مدارس استان توزیع می‌شود، ادامه داد: حدود 260 مدرسه ما دارای روحانی برای برپایی نمازجماعت است که نسبت به تعداد مدارس ما آمار بسیار کمی است.

انتهای پیام
captcha