آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی «کارمانیا» در کرمان
کد خبر: 4094907
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی «کارمانیا» در کرمان

پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی «کارمانیا» در نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کشور افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کارمانیا با حضور استاندار کرمان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مسئولانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و فعالان گردشگری کشور، عصر امروز، ۳ آبان‌ماه در کرمان افتتاح شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به تنوع اقلیمی استان کرمان و ظرفیت‌های گردشگری آن، گفت: استان کرمان باید به مسیرهای گردشگری کشور متصل شود و گردشگران بتوانند از زیبای‌های کرمان بهره‌مند شوند.

وی به تسهیلات ارائه شده به هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و با بیان اینکه اهالی این حوزه باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: دو باغ‌های زیبا و آثار تاریخی متعدد و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در استان کرمان وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از آنها بازدید کنند.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این مراسم بیان کرد: در این نمایشگاه دو هدف دنبال می‌شود و باید تلاش کرد ظرفیت‌های گردشگری کرمان در این نمایشگاه عرضه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگترین هلدینگ‌های گردشگری کشور در استان کرمان، افزود: در این نمایشگاه ۱۶ شرکت گردشگری و ۷۵ نفر از جامعه حرفه‌ای تورگردانان کشور حضور دارند. 

فعالی با بیان اینکه در کنار این نمایشگاه، ۳ برنامه مهم گردشگری سلامت، گردشگری مقاومت و گردشگری طبیعی با نگاه ویژه به کویر لوت و شهداد برگزار می‌شود، گفت: در روزهای مختلف برگزاری نمایشگاه میزبان گروه‌های مختلف گردشگری خواهیم بود.

وی از حضور ۲۷ استان در بخش صنایع‌دستی این نمایشگاه خبر داد و گفت: ۱۰۱ رشته صنایع دستی و ۱۲۰ هزار صنعتگر در استان کرمان حضور دارند و برای معرفی صنایع‌دستی استان و سایر استان‌ها ۱۸۵ غرفه به فعالان این حوزه در این نمایشگاه اختصاص داده شده است.

پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کارمانیا از ۵ تا ۹ آبان‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان در نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کشور است.

انتهای پیام
captcha