هیئات مذهبی مراقب تفرقه‌افکنی دشمنان در حادثه حرم شاهچراغ(ع) باشند
کد خبر: 4094958
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۷

هیئات مذهبی مراقب تفرقه‌افکنی دشمنان در حادثه حرم شاهچراغ(ع) باشند

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس دامن زدن به بحث شیعه و سنی و ایجاد اختلاف را یکی از اهداف دشمن در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برشمرد و گفت: افراد هیئتی احساسات خود را کنترل کنند و وارد مباحثی که میان برادری اهل سنت و شیعه اختلاف ایجاد کند، نشوند.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسرضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: این حادثه دردناک، دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی با تصریح اینکه معنای آزادی این نیست که تحت لوای آل صهیونیست و آل سعود و آمریکا و دجال زمانه و ایادی آنها مانند کومله، الاحوازیه و امثال آن باشیم، افزود: این واقعه تلخ شاید درس عبرتی باشد برای بسیاری که حواسشان باشد علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلاتی که سخت‌تر از محاصره شعب ابیطالب و محاصره حضرت اباعبدالله(ع) در دشت کربلا نیست، مراقب کشور و نظام خود باشند و پرچم امام حسین(ع) را تنها نگذارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: قطعاً انتقاد وارد است و مشکلات اقتصادی زیاد است اما به قول سردار سلیمانی، جمهوری اسلامی حرم است و به این حرم نباید خدشه‌ای وارد شود.

محمدیان، دامن زدن به بحث شیعه و سنی و ایجاد اختلاف را یکی از اهداف دشمن برشمرد و گفت: افراد هیئتی احساسات خود را کنترل کنند و وارد مباحثی که برادری بین اهل سنت و شیعه اختلاف ایجاد کند، نشوند؛ قطعاً هم خط شیعیان و هم اهل تسنن از وهابیت و داعشی‌ها جدا است و آن‌ها را تکفیر می‌کنیم لذا به سوءاستفاده‌ای که برخی از رسانه‌ها دارند دامن می‌زنند، توجه نکنیم و مراقب باشیم مباحثی مطرح نشود که به وحدت خدشه بزند و سوژه‌ای برای همان رسانه‌هایی که اینگونه حوادث را در کشور ما مدیریت کردند، نشود.

وی از همه هیئت‌های مذهبی خواست تا در روز شنبه، 7 آبان ساعت 8:30 در مراسم تشییع شهدای این حادثه تروریستی حاضر شوند و سپس گفت: همچنین هر هیئتی می‌تواند طبق و علامتش را در این مراسم بیاورد و با تجهیزاتی از جمله پرچم هیئت‌ها، دمام، سنج و ... حضور داشته باشند.

محمدیان با یادآوری اینکه متأسفانه تعدادی از شهدا نیز در شهر شیراز مهمان بودند و این خودش باز نشان از مظلومیت آنها دارد، ادامه داد: این شهدای گرانقدر در زیارت امین ولایت، حضرت شاهچراغ(ع) و سومین حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند وظیفه ما است که آنان را تکریم کنیم. دیروز تاکنون در شهر قم و مشهد، شعار «شیراز کربلا شده» سر داده می‌شود زیرا واقعاً در حرم شاهچراغ(ع)، نمایی از واقعه کربلایی را مشاهده کردیم و داغداری خانواده‌های مجروحان و شهدا در بیمارستان، دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه هیئت‌های شهرستانی مقیم شیراز نیز روز شنبه با تمام قوا و قدرت و تجهیزات حضور داشته باشند، اظهار کرد: 5 نفر از شهدا از شیراز، یک نفر فسا، یک نفر مرودشت، یک نفر گیلان، یک نفر تهران، دو نفر کهگیلویه و بویراحمد، یک نفر همدان و یک نفر سیرجان بودند که احتمالاً پیکر تعدادی از آنان به شهر و دیار خودشان برای خاکسپاری منتقل خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز، بر حضور مردم و هیئت‌های مذهبی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تأکید و بیان کرد: باید مراسم باشکوهی برگزار کنیم که سیلی‌ باشد به کسانی که این روزها با آتش زدن اموال عمومی و مردم و پرچم‌ها به نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با بیان اینکه برنامه کامل‌تر را متعاقباً اطلاع رسانی خواهیم کرد، یادآور شد: هر هیئتی می‌تواند در محل حسینیه و پاتوق خود بنر تسلیت، مجلس قرآن‌خوانی و عزاداری برگزار کند و همچنین دعای کمیل و دعای ندبه نیز به یاد این شهدا برگزار کرده و پرچم عزا و بنر تسلیت زده شود.

محمدیان در پایان گفت: شورای اسلامی شهر شیراز نیز تعدادی بنر را در مسیر اصلی و تشیع می‌زند و هیئت‌های مذهبی نیز این کار را انجام دهند تا همزمان با سه روز عزای عمومی با این خانواده‌های معزز توسط هیئت‌ها همدردی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha