ضرورت حمایت از طرح‌های توسعه گردشگری کردستان
کد خبر: 4095218
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

ضرورت حمایت از طرح‌های توسعه گردشگری کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر استقبال و حمایت از طرح‌های توسعه گردشگری پایدار در استان تأکید کرد.

شست کمیته‌ فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان دیروز، هفتم آبان‌ماه در نشست کمیته‌ فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود و توجه به اهمیت مسئله اشتغال در کردستان اظهار کرد: در صورتی ‌که طرح‌های ارائه شده از سوی متقاضیان برای ایجاد انواع تأسیسات گردشگری، مشکلات زیست‌محیطی و قانونی نداشته باشند، استقبال و حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح‌های دارای نوآوری در اولویت هستند، افزود: این اداره‌کل با حمایت از طرح‌های بدیع و خلاقانه و با رویکردی تعاملی و سازنده آمادگی دارد در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز برای مجریان واجد شرایط اقدام کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: در این کمیته تخصصی، ۱۴ طرح گردشگری از کل استان توسط کارشناسان و اعضای حاضر در جلسه بررسی و ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه در این نشست با هشت طرح موافقت شد، گفت: این طرح‌ها در قالب ایجاد مجتمع گردشگری، واحد پذیرایی و اقامتگاه بوم‌گردی و ... با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۵ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی ۱۱۱ نفر در استان اجرا می‌شوند.

گویلیان با اشاره به اینکه در این جلسه اجرای پنج طرح دیگر منوط به استعلام، تکمیل و بررسی مجدد شدند و یک طرح نیز موافقت‌های لازم را احراز نکرد، یادآور شد: امید است با حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و جلب مشارکت همگانی، بیش از پیش شاهد رشد فزاینده صنعت گردشگری در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha