مزار شهید قاسم سلیمانی نماد گردشگری مقاومت است
کد خبر: 4095298
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
عزت‌الله ضرغامی:

مزار شهید قاسم سلیمانی نماد گردشگری مقاومت است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گردشگری مقاومت را یک مقوله معنادار و ارزشمند در جمهوری اسلامی دانست و گفت: مزار مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان نماد گردشگری مقاومت است.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز، ۷ آبان‌ماه در جریان حضور در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه کرمان به لحاظ مجموعه ماموریت‌های حوزه وزارت‌خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو سرآمدهای کشور محسوب می‌شود، گفت: کرمان یک ایران کوچک است و همه نمادهای فرهنگی ملموس و ناملموس و میراث معنوی کشور در بالاترین سطح در استان کرمان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف حضور در کرمان و بازدید از پروژه‌های مختلف کرمان، افزود: شروع حضور ما در کرمان از گلزار شهدای کرمان و برکت مزار شهید سلیمانی است. ایشان دوستی خوب بود و سرآمد همه مجاهدان و آزادی خواهان دنیا و نمادی در سطح جهانی برای جبهه مقاومت است.

ضرغامی گردشگری مقاومت را یک مقوله معنادار و ارزشمند در جمهوری اسلامی دانست و گفت: مزار مقدس حاج قاسم سلیمانی در کرمان نماد گردشگری مقاومت است. همانگونه که شهید سلیمانی خواسته بود به‌نام یک سرباز در کنار شهید دیگری دفن شده که این سادگی و زیبایی خیلی خوب در مزار حاج قاسم دیده می‌شود و می‌تواند الگویی برای همه بخش‌های دیگر باشد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی فقط نماد مجاهدت در میدان نیست بلکه مکتب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب منشوری و همه جانبه است که هر کدام از بخش‌های آن اگر مستقلاً به عنوان الگویی انتخاب شود بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حوادث اخیر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این روزها و در این اغتشاشات جای حاج قاسم و تفکرات ایشان خالی است. شهید سلیمانی معتقد بود و صریحاً می‌گفت، جامعه ما خانواده ما است؛ اما خیلی‌ها این تفکر را ندارند و به همین دلیل به دنبال تفرقه و اختلاف هستند.

وی با اشاره به سخنی از سردار سلیمانی مبنی بر اینکه دختر کم‌حجاب نیز دختر ما است، ادامه داد: این نگاه یک خط فکری و اوج مکتب شهید سلیمانی است که این چیزهای سطحی و ظاهری به هیچ وجه نمی‌تواند در جامعه تفرقه ایجاد کند اما متأسفانه آن چیزی که می‌بینیم این نیست و به این دلیل برای مسائل جزئی امروز هزینه بسیاری می‌پردازیم.

جامعه به ترویج مکتب حاج قاسم نیازمند است

ضرغامی با بیان اینکه ما دشمن‌های قسم خورده زیادی داری، گفت: حاج قاسم صریحاً معتقد بود که وحدت ما باید حول مقابله با دشمن باشد. داعش که حاج قاسم مدال مبارزه و شکست آنها را بر سینه داشت؛ امروز از این اغتشاشات استفاده می‌کند و در حرم مقدس شاهچراغ(ع) مردم را به خاک و خون می‌کشد و این هشداری است که اگر وحدت را در جامعه از بین ببریم و آن خط فکری که شهید بزرگوار مبلغ آن بود را فراموش کنیم و دچار تنگ نظری شویم، تجزیه فیزیکی که دشمن به دنبال آن است، محقق می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این روزها بیشتر از هر زمانی جامعه به ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی نیازمند است و امیدواریم کسانی که به جبهه مقاومت عشق می‌ورزند و اعتقاد دارند این نقطه، نقطه کانونی برای مجاهدت است به برکت روح پاک حاج قاسم و مکتب ایشان راه این شهید را ادامه دهند تا روز به روز شاهد ارتقا و رشد معنوی و زندگی همه مردم باشیم.

وی با بیان اینکه گردشگری مقاومت یک مزیت و شامل حال بسیاری از نقاط کشور می‌شود، افزود: با یک نگاه دینی و اعتقادی یک حرکت بزرگ ملی و جهانی رو به رو هستیم و کسانی که در مقابل این نگاه قرار دارند راه درستی را انتخاب نکرده‌اند.

ضرغامی در پایان گفت: در کشور حرکت‌های دینی و ملی منطبق با هم بوده و تاریخ ملی ما مشحون از نمادهای دینی است که قابل تفکیک نیست و کسانی که سعی می‌کنند ملیت را در برابر دین قرار داده و تفرقه ایجاد کنند بدانند که تمام حرکت‌های دینی و ملی منطبق هستند.

 

انتهای پیام
captcha