صفای باطن، ساده‌زیستی و صراحت لهجه از اوصاف آیت‌الله اختری بود
کد خبر: 4096111
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
آیت‌الله رشاد:

صفای باطن، ساده‌زیستی و صراحت لهجه از اوصاف آیت‌الله اختری بود

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله عباسعلی اختری تاکید کرد: این روحانی وارسته همه‌ عمر خویش را مصروف تحصیل و تدریس، مبارزه با ستم، تحقیق و تربیت نفوس و تعلیم طلاب و دانشجویان کرد و صفای باطن، ساده‌زیستی و صراحت لهجه از اوصاف برجسته‌ آیت‌الله اختری بود.

صفای باطن، ساده‌زیستی و صراحت لهجه از اوصاف آیت‌الله اختری بودبه گزارش ایکنا، متن پیام آیت‌الله رشاد به‌شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لِلّه و إنّا إلیه راجعون 

خبر درگذشت عالم مجاهد زاهد، عضو مجلس خبرگان رهبری، مدرس دروس خارج حوزه‌ علمیه‌ تهران، آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی اختری (قدّس سرّه)، مایه‌ تالّم گردید. این روحانی وارسته که همه‌ عمر خویش را مصروف تحصیل و تدریس، مبارزه با ستم، تحقیق و تربیت نفوس و تعلیم طلاب و دانشجویان کرد، از زندان دیدگان دوران ستمشاهی بود که به‌کرات دستگیر و توسط دژخیمان رژیم سرسپرده‌ شاهنشاهی شکنجه‌های سختی شده بود. 

سیرت سالم، صفای باطن، ساده‌زیستی، صراحت لهجه، پایداری بر مواضع انقلابی، تواضع، مردمداری، همگی از اوصاف بارز و اخلاق برجسته آن شخصیت متین، خلیق و متعهد بود. علاوه بر تربیت شاگردان بسیار در حوزه و دانشگاه، از آن مرحوم آثار مکتوب ارزشمندی به یادگار مانده است.

این‌جانب این ضایعه‌ مولمه را، به محضر مبارک حضرت بقیّت‌الله (ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظلّه) و ارکان حوزه‌ علمیه عریق عاصمه، بیت مکرم، خاصه اخوی بزرگوارش، دوست دیرینم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، و شاگردان و ارادتمندان آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

حشره الله مع اولیائه و اسکنه فسیح جنانه

انتهای پیام
captcha