خراسان رضوی برای میزبانی متفاوت از زائران رضوی در نوروز ۱۴۰۲ آماده می‌شود
کد خبر: 4096561
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

خراسان رضوی برای میزبانی متفاوت از زائران رضوی در نوروز ۱۴۰۲ آماده می‌شود

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم از زائران رضوی در نوروز ۱۴۰۲ میزبانی متفاوتی داشته باشیم.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۲ که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، سفرهای نوروزی به مشهد از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی واحدهای اقامتی بدون مجوز در تعامل با شهرداری و افزایش ظرفیت‌های حمل‌‌ونقلی و واحدهای اقامت اضطراری برای نوروز ۱۴۰۲ در حال انجام است.

موسوی تصریح کرد: نظارت‌های دوره‌ای بر واحدهای بین‌راهی و نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جاده‌های استان قبل از شروع سفرهای نوروزی انجام خواهد شد تا مسافران در مسیرهای منتهی به مشهد مشکلی نداشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ حجت گنابادی‌نژاد، قائم‌مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی نیز در این جلسه، با بیان اینکه حضور زائران در نوروز ۱۴۰۲ متفاوت خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از پنجم فروردین آغاز می‌شود، بخشی از سفرها به ماه‌های بهمن و اسفند منتقل خواهد شد و طی ماه‌های پایانی سال با چند موج سفر به مشهد روبه‌رو خواهیم بود.

وی با تحلیل شرایط سفر زائران به مشهد اظهار کرد: بررسی روند سفر زائران طی سال جاری نشان می‌دهد استفاده از وسیله نقلیه شخصی به شدت افزایش یافته که باید مبتنی بر آن برنامه‌ریزی کرده و تمهیدات لازم صورت گیرد.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه هشت موضوع باید به عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: لازم است توجه کنیم در نوروز هیچ نقطه قوتی به ضعف تبدیل نشود و نقاط ضعف هم با هدف‌گذاری به نقاط قوت تبدیل شوند که در این راستا باید ظرفیت‌های مردمی را صیانت کرده و ارتقا دهیم.

قائم‌مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و کمک دیگر استان‌ها برای خدمات‌دهی مناسب به زائران تأکید کرد و گفت: باید ملاحظات را به نفع مردم و زائران کنار بگذاریم و ظرفیت‌های غیراستانی را فعال کنیم. هر دستگاه اجرایی عضو ستاد متناسب با شرایط خود برنامه‌ لازم برای میزبانی از زائران را تدوین کند که بر این اساس می‌توان مسائل زائران را مورد توجه قرار داده و مبتنی بر آنها برنامه‌ریزی کرد.

گنابادی‌نژاد اطلاع‌رسانی به زائران را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و اظهار کرد: برای اینکه زائران دچار سرگردانی نشوند، باید امکانات و خدمات اسکان و پذیرایی، پارکینگ‌ها و دیگر نیازهای زائران از طریق راهنمایان زائر و تبلیغات محیطی اطلاع‌رسانی شود، همچنین لازم است برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل و حضور پزشکان متخصص در نوروز تهمیدات لازم صورت گیرد.

وی یادآور شد: برای ساماندهی خانه‌مسافرها که استاندار ضرب‌الاجل تعیین کرده، پیگیری‌های لازم انجام شده و در صورتی‌ که واحدهای غیرمجاز همکاری نکردند، فعالیت‌شان ممنوع شود.

انتهای پیام
captcha