خدمت‌رسانی به زائران در طول سال مدنظر باشد
کد خبر: 4096642
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

خدمت‌رسانی به زائران در طول سال مدنظر باشد

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه زائران به مناسبت‌های مختلف به مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند گفت: خدمت‌رسانی به زائران باید در طول سال مدنظر باشد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در دیدار با هیئت مدیر جمعیت خدمت‌گذاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) اظهار کرد: همه افرادی که می‌خواهند در امر خدمت به زائران مشارکت داشته باشند، نیاز به ساماندهی دارند که این کار باید توسط مردم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی در امر خدمت‌رسانی، سرگرم ملزومات می‌شویم و هدف که تربیت زائران در مسیر اهل‌بیت(ع) را فراموش می‌کنیم، بیان کرد: خدمت وسیله‌ای برای هدف است و برای تحقق هدف باید مخاطب مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای ملی زیارت خاطرنشان کرد: اهداف تربیتی زائر، نباید به دهه آخر صفر محدود شود و این در حالی است که سرمایه آسیب‌دیده در کشور با خدمت‌رسانی، ترمیم می‌شود. مردم نیازهای مختلفی در امر زیارت دارند که باید در اسرع وقت به آن نیازها پاسخ داد.

نظری با اشاره به اینکه برای اولین بار در مسیر خدمت‌رسانی به زائران، قرارگاه خدمت در سطح استان ایجاد شد، تصریح کرد: سیاستگذاری‌ها و هدف‌گذاری‌ها ادامه پیدا خواهد کرد تا خلا موجود در خدمت به زائران در دهه آخر صفر به کمترین حد خود برسد، بر همین اساس یکی از محورهایی که دنبال می‌شود، ساختار فرایندها است که مبتنی بر تجارب، به دست آمده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تجربه 21 ساله جمعیت خدمت‌گذاران زائران پیاده حضرت رضا(ع)، افزود: این نهاد مردمی است و خاستگاه آن نیز مردم هستند و تمام ظرفیت‌های اجرایی آن نیز با همکاری مردم تامین می‌شود که قابل تقدیر است. بر همین اساس، کار مردمی ماندگار است و تصدی گری دولت در این موضوع نیز باید کاهش یابد.

وی ادامه داد: تجربه چندین ساله این نهاد، ثروت بزرگی است که با هدف خدمت به زائران به دست آمده است و اکنون نیز لازم است تا متناسب با ظرفیت‌های جدید، در نوع خدمت به روزرسانی هایی شود تا در کنار خدمت به زائران پیاده در مسیر اهل بیت(ع) هدف نهایی تربیتی آنها نیز دنبال شود.

نظری در پایان گفت: هر ساله و در مسیر خدمت‌رسانی، مشکلاتی وجود دارد که با به روز رسانی، در سال‌های آتی باید شاهد کمتر شدن مشکلات باشیم زیرا هدف، خدمت رسانی با کیفیت به زائر است.

انتهای پیام
captcha