آغاز به ‌کار کرسی‌های تفسیری روایات عیون ‌الاخبار‌الرضا(ع) در حرم رضوی
کد خبر: 4097273
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

آغاز به ‌کار کرسی‌های تفسیری روایات عیون ‌الاخبار‌الرضا(ع) در حرم رضوی

 کرسی آموزشی شرح و تفسیر روایات توحیدی عیون الاخبار‌الرضا(ع) به همت دارالقران‌الکریم آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز به کار کرد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان ‌نیوز، در نخستین جلسه دوره آموزشی شرح و تفسیر روایات توحیدی عیون الاخبار‌الرضا(ع) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در دارالقران‌الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی زمانی‌فرد، استاد حوزه علمیه با اشاره به شرح محتوا و کلیات کتاب «عیون الاخبار‌الرضا(ع)» گفت: این کتاب یکی از تألیفات شیخ صدوق از علمای بزرگ شیعه است که در مدت حیات توانست 300 اثر در حوزه علوم حدیثی بنویسد.

 وی ادامه داد: این کتاب شامل احادیث امام رضا(ع) در موضوعات مختلف همچون تاریخ، فقه، اخلاق و حدیث است که در باب یازدهم کتاب عیون الاخبار‌الرضا(ع) 50 حدیث از امام رضا(ع) در موضوع توحید و خداشناسی امام رضا(ع) گردآوری شده است.

زمانی‌فرد با تأکید بر اینکه ریشه معارف دینی تمام انبیاء الهی توحید و خداشناسی است، تصریح کرد: توحید اساس دین اسلام است و هر کس که توحید او قوی‌تر باشد دین و معرفت او بیشتر است.

کرسی «شرح و تفسیر روایات توحیدی عیون الاخبار‌الرضا» در روزهای پنجشنبه هر دو هفته یکبار تا 18 اسفندماه در دارالقران‌الکریم حرم مطهر رضوی در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha