میزبانی سمنان در سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی
کد خبر: 4097387
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

میزبانی سمنان در سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سمنان میزبان سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی از ۲۴ تا ۲۷ آبان است.

میزبانی سمنان در سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی

به گزارش ایکنا از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امروز، 15 آبان، در جمع خبرنگاران، از برگزاری سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی استان سمنان با حضور هنرمندان استان‌های تهران، البرز، قزوین، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قم و سمنان و در سالن غدیر سمنان خبر داد.

وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر برپایی بیش از ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات، غرفه‌هایی به ارائه خوراک‌های محلی نیز اختصاص دارد.

سلطانی‌پور، برپایی سیاه‌چادر عشایری و برگزاری شب‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و اجرای تور یک‌روزه سمنان‌گردی ویژه هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه، از جمله برنامه‌های سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی در استان است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ از غرفه‌های متنوع نمایشگاه بازدید کنند اظهار کرد: معرفی هنر هنرمندان صنایع‌دستی و فراهم کردن زمینه فروش تولیدات صنایع‌دستی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با هنر صنایع‌دستی، از جمله اهداف برگزاری سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی است.

به گفته سلطانی‌پور، استان سمنان دارای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی است و این افراد در ۵۲ رشته صنایع‌دستی از جمله سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی سنتی، نمدمالی، قلم‌زنی، و حوله‌بافی، مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha