ظرفیت‌های بین‌المللی سیستان‌و‌بلوچستان نیاز به معرفی دارد
کد خبر: 4097476
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

ظرفیت‌های بین‌المللی سیستان‌و‌بلوچستان نیاز به معرفی دارد

مشاور معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هدف از سفر به سیستان و بلوچستان بررسی ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی است، گفت: ظرفیت‌های بین‌المللی بسیاری به‌صورت بالقوه در استان وجود دارد که باید بیش از پیش معرفی شود.

نشست استاندار با پازوکی مشاور معاون اول رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری استان سیستان و بلوچستان، حدیث پازوکی، مشاور معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور امروز 15 آبان در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان، هدف خود از سفر به استان را بررسی ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی بیان کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای صادرات غیرنفتی بر پایه تولیدات خرد، نیازمند زیرساخت خاصی نیست و می‌تواند ارزآوری قابل توجهی داشته و با فعال شدن توریسم تجاری، برای هنرمندان خارجی زمینه علاقه‌مندی به هنر شرق را فراهم آورد.

مشاور معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور گفت: پارچه و لباس پارسی به‌عنوان یک مؤلفه تجاری در کشورهای خاستگاه مد و لباس می‌تواند زمینه رشد منطقه و سیستان و بلوچستان را فراهم کرده و ظرفیت مراودات طبقه هنرمند و تجار داخلی و خارجی را میسر کند.

پازوکی ادامه داد: طبعاً استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان یک استان مرزی باید ویترین زیبایی از شکوه، پیشرفت و توسعه یافتگی کشور باشد. ظرفیت‌های بین‌المللی بسیاری به‌صورت بالقوه در استان مفروض است که باید بیش از پیش معرفی شود.

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، گفت: کماکان ضرورت دارد هنر سوزن‌دوزی بیش از پیش در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود چراکه این هنر می‌تواند به ارزآوری منجر شود.

وی با بیان اینکه غالب بانوان سیستان و بلوچستان متبحر به هنر فاخر سوزن‌دوزی هستند، تصریح کرد: اقدامات مؤثری تاکنون جهت معرفی صنعتگران توانمند استان انجام شده که نیاز دارد کماکان به عرصه بین‌المللی معرفی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شناساندن فرهنگ و هنر این خطه از کشور مهم است، همچنین توجه به صادرات محصولات، ارزآوری را به‌دنبال خواهد داشت.

زهرا ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالقوه سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی و سهم مؤثر بانوان در افزایش اشتغال موجود، گفت: این استان، زمینه ایجاد بازار بین‌المللی را در حوزه صنایع دستی دارا است و برای تحقق این مهم ضرورت دارد در ابتدا، بازار دایمی محصولات در تهران ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha