کتاب‌های دفاع مقدس متناسب با سلیقه نسل جوان تدوین شود
کد خبر: 4098087
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

کتاب‌های دفاع مقدس متناسب با سلیقه نسل جوان تدوین شود

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه کتاب‌های صوتی پیشتاز است، گفت: باید کتاب و نوشته‌ها کوتاه بوده و بر اساس ضائقه جوانان باشد.

نشست خبری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، امروز ۱۷ آبان ماه در نشست جمعی از نویسندگان، مسئولان فرهنگی استان با بیان اینکه انجمن نویسندگان دفاع مقدس در کشور در حال راه اندازی است، اظهار کرد: باید با راه اندازی این انجمن در همه استان‌ها آنها را به هم وصل و انجمن‌ها را به یکدیگر ارتباط داد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گریزی به سخنان مقام معظم رهبری در شهریور ۱۳۹۷ زد و از آن به عنوان بیانیه اصلی نویسندگان دفاع مقدس نام برد و افزود: نگاه عالمانه مقام معظم رهبری نشان از درایت ایشان دارد.

وی، پرورش نیروهای کارآمد را مهم خواند و افزود: امروزه باید جوانان در کنار پیشکسوتان باشند و نوقلم ها باید با پیشکسوتان این عرصه ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

بایرامی با بیان اینکه دفاع مقدس انسان ساز است، گفت: باید از هر طیف نویسنده و شاعر بهره گرفت و نباید فقط به ظاهر توجه کرد.

وی یادآور شد: کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس را بنا به تشخیص صورت گرفته برای قرار گرفتن در شبکه فروش به مرکز ارسال کنید چرا که برخی ادارات خرید سالانه و تضمینی کتاب دارند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حوزه کتاب‌های صوتی پیشتاز است، گفت: باید کتاب و نوشته‌ها کوتاه بوده و بر اساس ضائقه جوانان باشد.

بایرامی افزود: امسال پنج هزار عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شده و در ۲۴ گروه تخصصی، کتاب‌های نوشته شده بررسی شده و اشکالات آن‌ها رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره شعر دفاع مقدس در بهمن ماه در شیراز برگزار می‌شود و با توجه به معروف بودن شاعران خراسانات(سه استان خراسان) باید از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: تاکنون ۶ هزار اثر به دبیرخانه کنگره رسیده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور بیان کرد: با اینکه حدود ۲۰ میلیون برگ سند وجود دارد تاکنون کتابی مبنی بر نقش هر استان در دفاع مقدس نوشته نشده است و با پیگیری‌های انجام شده امسال این مهم در شش استان رونمایی می‌شود که نیازمند کمک همه اقشار است.

وی با اشاره به حساسیت دشمن نسبت به دفاع مقدس، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بعد از اصل نظام و مقام ولایت، بیشترین هجمه دشمنان به سمت دفاع مقدس است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور از دفاع مقدس به عنوان نقطه رهایی مردم ایران از پشت مرزها به همه دنیا نام برد و گفت: دو ابرقدرت شوروی و آمریکا، همیشه روبروی هم قرار داشتند و تنها برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی در کنار یکدیگر بوده و به رژیم بعثی کمک می‌کردند.

بایرامی یادآور شد: ایران در زمینه‌های مختلف شامل علم روز دنیا، ساخت پهباد و نانوتکنولوژی در دنیا حرف برای گفتن دارد و توطئه دشمنان و جریانات اخیر برای این است که از پیشرفت ایران قوی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام
captcha