اقامه نماز سه میلیون زائر در روضه شریفه طی سه ماه اخیر
کد خبر: 4098250
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

اقامه نماز سه میلیون زائر در روضه شریفه طی سه ماه اخیر

بیش از سه میلیون نفر از زائران بیت‌الله الحرام و مسجدالنبی در سه ماه اخیر موفق به ادای نماز در روضه شریفه مسجدالنبی(ص) شده و بسیاری نیز از خدمات گسترده اداره کل امور این مسجد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی، آماری که از سوی تولیت مسجدالنبی منتشر شده و در آن تلاش‌های مختلف این تولیت در ارائه خدمات خود به نمازگزاران و زائران بیان شده است، نشان می‌دهد که تعداد نمازگزاران مرد در روضه شریفه مسجدالنبی در سه‌ماهه اول سال جاری هجری قمری به 1  میلیون و 149 هزار و 364 نفر رسیده و همچنین 2 میلیون و 273 هزار و 33 نفر از بانوان زائر نیز موفق به ادای نماز در روضه شریفه شده‌اند.

علاوه بر این، آمارها حاکی از آن است که تعداد معلولان و سالمندانی که از خدمات تردد در داخل صحن‌های مسجدالنبی بهره‌مند شده‌اند به بیش از 280 هزار نفر رسیده، این در حالی است که تعداد وعده‌های غذای توزیع شده در رواق‌های مسجدالنبی در سه ماه نخست سال هجری جاری بیش از 825 هزار وعده بوده است.

در کنار این خدمات بیش از 760 هزار نفر نیز از خدمات راهنمایی و مشاوره از طریق حضور میدانی، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت رسمی نمایندگی اداره کل امور مسجدالنبی بهره‌مند شده‌اند، در حالی که مجموع کاربران خدمات ترجمه به چند زبان از یک میلیون و دویست هزار نفر فراتر رفته است. این افراد از وب‌سایت‌ها، کانال‌ها و ارتباط میدانی به 10 زبان مختلف استفاده کرده‌اند، همچنین بیش از 30 هزار نفر برنامه‌های «الحرمین» و «زائرون» را بکار برده‌اند که از سوی اداره کل امور مسجدالنبی ارائه ‌شده است.

آمارهای منتشره حاکی از آن است که تعداد بازدید از محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اداره کل امور مسجدالنبی به بیش از 19 میلیون و 700 هزار بازدید رسیده و تعداد تماس‌های دریافتی اداره کل امور مسجدالنبی به بیش از 60 هزار تماس رسیده است.

در همین مدت نمایشگاه معماری و نسخ خطی مسجدالنبی شاهد حضور بیش از 6000 بازدیدکننده بوده و بیش از 850 هزار بروشور، جزوات، کتب دیجیتال و سی دی در میان نمازگزاران و زائران توزیع شده است.

اداره کل امور مسجدالنبی امسال برای داوطلبان اجازه مشارکت در خدمت به زائران مسجدالنبی را صادر کرد و بیش از 5 هزار داوطلب زن و مرد توفیق خدمت به دیگر زائران را یافتند.

انتهای پیام
captcha