ظرفیت به‌نشر در اختیار جبهه فرهنگی انقلاب است
کد خبر: 4098985
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

ظرفیت به‌نشر در اختیار جبهه فرهنگی انقلاب است

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: به‌نشر با 30 شعبه و 10 نمایندگی یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی بوده و ظرفیت خود را طی سال‌های اخیر در اختیار جبهه فرهنگی انقلاب قرار داده است.

به‌نشربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی، امروز 21 آبان، در نشست خبری هفته کتاب که در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: یکی از تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی موضوع کتاب است و در این حوزه برای اصحاب قلم، مخاطبان، تولیدات کیفی و ... اهمیت قائل بوده و نگاه دقیق و موشکافانه‌ای به حوزه نشر دارد.

وی ادامه داد: به‌نشر با 30 شعبه و 10 نمایندگی یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی است و ظرفیت خود را طی سال‌های اخیر در اختیار جبهه فرهنگی انقلاب قرار داده، ضمن اینکه جزو محدود مجموعه‌هایی است که هم ناشر و هم عامل پخش و توزیع است و همچنین فروشگاه‌های متعددی در سراسر کشور، همراه با فروش مجازی  دارد.

سعیدی افزود: رویکرد محتوایی به‌نشر در مبحث معارف اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی-اسلامی است که در قالب ادبیات دینی و داستان و رمان برای مخاطب کودک و نوجوان تهیه شده و درخشش آثار در برخی جشنواره‌ها و استقبال مخاطبان، نشان‌دهنده مسیر درست حرکت است.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از حضور فعال در بخش نشر دیجیتال خبر داد و گفت: در سال 1401 تعداد 254 عنوان کتاب در 578 هزار تیراژ منتشر کردیم که از این تعداد 49 عنوان چاپ اول است، 114 عنوان ویژه مخاطب بزرگسال و 140 عنوان برای مخاطب کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های به‌نشر در جشنواره‌های مختلف افزود: طرح نذر کتاب با شعار « نذرکتاب، بذر اندیشه» اجرا شد، لذا قصد داریم برای مناطق محروم بسته‌های مطالعاتی کاربردی ویژه‌ای تهیه و ارسال کنیم.

سعیدی اظهار کرد: اداره کل نذورات کشور در این خصوص با ما همکاری دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق کد دستوری #8*  و به آدرس اینترنتی  nazr.razavi.ir  و یا از طریق اپلیکیشن رضوان به آدرس  app.razavi.ir  به شناسه حساب 100104117 و شماره حساب 7658585886  در این امر خیر شرکت کنند، همچنین درگاه متمرکزی برای فروش کتاب و محصولات فرهنگی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به تولید 30 عنوان کتاب صوتی گفت: با همکاری مرکز رسانه‌ای شیراز دو عنوان کتاب ویژه رده سنی کودک و نوجوان طی این دو هفته به صورت تیزر پخش خواهد شد، همچنین مقدمات برگزاری پویش مطالعاتی با موضوع دشمن‌شناسی در دستور کار است.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی بیان کرد: در یازدهمین نمایشگاه دفاع مقدس که 27 آبان‌ماه در قم برگزار خواهد شد به‌نشر با بیش از 270 عنوان کتاب شرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امکان خرید غیرحضوری از ۲۷ فروشگاه به‌نشر در سامانه خانه کتاب با تخفیف ۲۵ درصد و ارسال رایگان  فراهم و 1000 عنوان کتاب در سامانه آن بارگذاری شده است.

سعیدی اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب و با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری مشهد نیز بازدید دانش‌آموزان از به‌نشر انجام خواهد شد که در این بازدید  25 درصد تخفیف برای مخاطب دانش‌آموز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: فعالیت 27 فروشگاه کتاب به‌نشر در مشهد، تهران، قم، گرگان و چند شهر دیگر در طرح خرید حضوری با تخفیف خانه کتاب از دیگر برنامه‌های مؤسسه به‌نشر در هفته جاری است که در این راستا 30 هزار عنوان در این طرح شرکت داده شده است.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمدابراهیم روشن‌ضمیر، پژوهشگر و استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: در خصوص فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی یکی از اقداماتی که  از سال گذشته با توجه به ظرفیت دانشگاه انجام شده این است که برای جذب وقف اقدام شده و سه مورد در این راستا جذب صورت گرفته است.

وی افزود: طرح نذر کتاب از دیگر مواردی بود که پیشنهاد شد و مورد موافقت آستان قدس رضوی قرار گرفت، همچنین در کتاب‌فروشی دانشگاه رضوی که در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی واقع شده است سعی داریم کتاب با تخفیف به خریداران ارائه شود.

روشن‌ضمیر اظهار کرد: در دانشگاه علوم اسلامی رضوی از سال گذشته نسبت به طرح پارسا که در راستای چاپ پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها است اقدام شد و حدود 20 رساله و پایان‌نامه درباره تفسیر امام رضا(ع)  تا هفته اول آذر به چاپ خواهد رسید و از جمله کارهای بی‌نظیر در سطح کشور بوده که انجام شده است.

این پژوهشگر علوم قرآن و حدیث ادامه داد: همچنین از دیگر اقدامات این دانشگاه می‌توان به کتبی با محوریت ارزش‌های انسانی در سیره رضوی اشاره کرد که آماده شده، ضمن اینکه این کتب برای همه افراد صرف نظر از رنگ، نژاد و ملیت ارزشمند است و به زودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری آثار چاپ مجدد در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مناسب بوده و 17 مورد چاپ نخست کتب از تولیدات دانشگاه را در دست اقدام داریم

انتهای پیام
captcha