انتشار 14 میلیون نسخه اثر پژوهشی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی
کد خبر: 4099006
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
از ابتدای تأسیس تاکنون

انتشار 14 میلیون نسخه اثر پژوهشی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار 14 میلیون نسخه اثر پژوهشی از ابتدای تأسیس این مرکز تاکنون خبر داد.

بنیاد پژوهش‌های اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، احد فرامرز قراملکی، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال 1363 تأسیس شده است و طی مدت ۳۸ سال کار پژوهشی توفیق یافته بیش از 2000  عنوان کتاب را در 4000 جلد و ۱۴ میلیون نسخه اثر تولید و به مخاطبان هدف عرضه کند.

وی با تأکید بر اهتمام این بنیاد بر تولید و انتشار آثار پژوهشی فاخر و غنی، ابراز کرد: نگاه و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی به فعالیت چاپ و نشر آثار فاخر است و از همین‌رو سیاست بنیاد پژوهش‌های اسلامی بر اساس استانداردهای کتاب سال جمهوری اسلامی به مخاطبان عرضه می‌شود.

قراملکی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 31 عنوان کتاب چاپ اول در موضوعات قرآن، فقه و اصول، کلام و عقاید، تاریخ و سیره معصومین(ع)، سرگذشت‌نامه‌ها، اخلاق اسلامی، اسلام و آموزش و پرورش، تاریخ و جغرافیا و کلیات منتشر و روانه بازار نشر شده است.

وی همچنین از چاپ و انتشار 55 عنوان کتاب چاپ بعدی در موضوعات یاد شده از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: پنج عنوان اثر نیز با همکاری دارالحدیث قم، دانشگاه معارف و سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تهیه و تدوین شده است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به موضوعات تقاضامحور که منجر به تولید کتاب می شود، اشاره کرد و افزود: برای انجام این پروژه‌ها کارگروه‌هایی برگزارشده و موضوع پروژه‌ها احصا شده است، از همین‌رو طلاب و دانشجویان می‌توانند بر پایه آن موضوعات خود را انتخاب کرده تا پس از تبیین در خصوص چاپ آن اقدام ‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، رونمایی از کتاب‌های صوتی است.

تعداد 220 عنوان کتاب از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی به زبان‌های دیگر نیز تولید شده که با حضور در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی از جمله قطر، عمان، عراق و... با استقبال بسیار بالای مخاطبان مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha