تقویم جشنواره‌های شهرستان زرند منتشر می‌شود
کد خبر: 4099223
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

تقویم جشنواره‌های شهرستان زرند منتشر می‌شود

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند گفت: با توجه به جاذبه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی و همچنین آداب و رسوم غنی شهرستان زرند، تقویم جشنواره‌های ۱۴۰۲ شهرستان زرند به زودی تدوین و چاپ می‌شود.

برداشت زعفران دشتخاک

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، محمد اسلامی، مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند گفت: با توجه به جاذبه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی و همچنین آداب و رسوم غنی شهرستان زرند، تقویم جشنواره‌های ۱۴۰۲ شهرستان زرند به زودی تدوین و چاپ می‌شود. طبق تقویم جشنواره‌های شهرستان زرند تا پایان سال‌جاری تعداد جشنواره‌های برگزار شده این شهرستان به ۳۵ عدد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های تپه‌های شنی دهزوئیه و جشنواره زعفران دشتخاک با ۱۵ هزار نفر شرکت کننده از مهم‌ترین جشنواره‌های سالجاری محسوب می‌شود افزود: جشنواره‌های روستایی نیز به‌طور متوسط بین ۵ تا ۷ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

اسلامی بیان کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی، جذب گردشگر، رونق صنعت گردشگری و همچنین کسب و کارهای مبتنی بر صنایع‌ دستی و تولیدات روستایی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره‌ها است.

وی ادامه داد: طی دو هفته ابتدایی آذرماه سالجاری نیز جشنواره «کویر، سادگی و آرامش» در تپه‌های شنی دهزوئیه و همچنین آفرودسواری در منطقه چاشور روستای نصرآباد از توابع یزدان‌آباد را خواهیم داشت و پس از آن نیز تا پایان سال به‌طور هفتگی یک جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند گفت: تقویم جشنواره‌های زرند به‌عنوان شهر جشنواره‌های ایران برای سال ۱۴۰۲ در اوایل اسفندماه تنظیم و به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha