راه‌اندازی کانون «مریحا» در مؤسسه قرآنی «کوثر نور» نراق
کد خبر: 4099373
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

راه‌اندازی کانون «مریحا» در مؤسسه قرآنی «کوثر نور» نراق

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «کوثر نور» نراق با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در این مرکز قرآنی، از راه‌اندازی کانون «مریحا» با هدف تربیت نسل نوجوان در این مرکز خبر داد.

مؤسسات قرآنی استان مرکزی

زهرا عبداللهی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «کوثر نور» نراق، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، این مرکز قرآنی در اواخر دهه 70 با مسئولیت خانم پورصادقی فعالیت خود را آغاز کرده است، اما بنا به دلایلی در برهه‌ای از زمان فعالیتش متوقف شده بود که بار دیگر در سال 96 با مدیریت بنده آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: این مرکز قرآنی پس از تأسیس مانند مدرسه در دو نوبت صبح و عصر در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، حفظ، تفسیر قرآن، شرح نهج‌البلاغه، شرح صحیفه سجادیه، دوره‌های مهارت‌های زندگی، مشاوره‌های عمومی کلاس داشته است که تقریباً تمامی کلاس‌ها پس از احیای دوباره به قوت خود باقی است.

عبداللهی از تشکیل کانون «مریحا» در این مؤسسه با هدف تربیت نسل نوجوان خبر داد و افزود: آموزش‌های این کانون به‌گونه‌ای تعریف شده است که نوجوانان به صورت غیرمستقیم با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند. نوجوانان در این دوره با مهارت‌های اجتماعی، ارتباطات کلامی و رفتاری، آشپزی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین و ثابت بیش از 40 قرآن‌آموز در این مرکز قرآنی در حال آموزش دیدن هستند، ادامه داد: تعداد قرآن‌آموزان متناسب با فصول متغییرست؛ گروه سنی فعال در این مرکز نوجوانان هستند و با توجه به شروع فصل مدارس طبیعی است که در مؤسسات کمتر حضور دارند.

عبداللهی ضرورت نظارت هرچه بیشتر بر فضای مجازی را خواستار شد و افزود: متأسفانه این فضا، فضایی رها شده است و می‌طلبد نظارتی دقیق‌تر صورت گیرد. متأسفانه گروه‌ها و کانال‌های نامناسب روی فکر و عقیده نوجوانان و جوانان ما تأثی کی‌گذارند که باید با راه‌اندازی کانال و گروه‌های مناسب و جذاب از توسعه سایر فعالیت‌ها در شبکه‌های مجازی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه مؤسسات و سایر مراکز قرآنی نیازمند حمایت مالی از سوی مسئولان هستند، ادامه داد: متأسفانه بودجه فرهنگی ادارات ناچیزست و تأمین بودجه بااید از مرکز صورت گیرد تا ادارات شهری نیز بتوانند مجموعه خود را تحت پوشش مالی قرار دهند. خوشبختانه استقبال آقایان و بانوان از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شهر مناسب است و اگر تأمین اعتبار در سطح کلان صورت گیرد قطعاً اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha