راه دوستی با خدا در جهاد علمی و دین‌مداری است + عکس
کد خبر: 4100210
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
حجت‌الاسلام احمدرضا یزدان‌پناه بیان کرد:

راه دوستی با خدا در جهاد علمی و دین‌مداری است + عکس

کارشناس سبک زندگی مؤسسه قرآنی طاها بوشهر گفت: راه دوستى با خدا و جهاد در راه پروردگار متعال در از خودگذشتگی، حفظ دین، آموختن علوم بنیادین و معارف اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلین احمدرضا یزدان‌پناه، کارشناس سبک زندگی مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر، شامگاه بیست‌و‌پنجم بعد از اقامه نمازجماعت مغرب و عشاء در مسجد آذربایجانی‌های مقیم منطقه ۱ محله شهید مطهری بندر بوشهر، به تفسیر آیات پایانی سوره مبارکه توبه پرداخت و اظهارکرد: آیه «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ» در واقع بیانگر قرار دادن ادراک بر سفینه آسایش و نجات مبتنی بر دستورات الهی و سیره اهل‌بیت رسول خداست. 

کارشناس سبک زندگی مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر در ادامه افزود: حضرت محمد(ص) در مسیر خدمت، هدایت و امر به معروف و نهی از منکر به اُمت «حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ» بود، به آن جهت که رسول‌خدا برخاسته از ميان خود مردم به‌منظور خيرخواهى، دلسوزى، مهربانى، بى‌توقعى و تواضع است. 

تاثیرات مواسات مؤمنانه و معنويات 

حجت‌الاسلام یزدان‌پناه با تبیین تاثیرات مواسات مؤمنانه بر پایه اخلاق دینی و قرآنی، تصریح کرد: در راه دوستى خدا و جهاد در راه پروردگار متعال بايد از همه چيز و همه كس گذشت، زيرا حفظ دين، بر حفظ روابط خانوادگى، عاطفى و اقتصادى مقدّم است. 

وی با تاکید بر اینکه براى عبور از پل‌هاى مادّيت، بايد عقايد و انس با خدا را تقويت كرد، بیان کرد: رها كردن معنويات و اصل دانستن رفاه دنیوی در زندگی موجب ضعف مرز ایمان، سقوط انسانیت و سبب دوری از خدا و دستورات الهی و فاصله گرفتن از سلوک عترت آل‌مصطفی(ص) است. 

کرسی تلاوت قرآن در محله شهید مطهری

یادآور می‌شود، در پایان کرسی تلاوت قرآن با قرائت حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا یزدان‌پناه در مسجد آذربایجانی‌های مقیم منطقه ۱ محله شهید مطهری شهر بوشهر برگزار شد. 

خبرنگار، امیرحسین مؤمنی 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha