لزوم رسیدگی به جاده‌ها در خراسان رضوی برای ارائه خدمت شایسته به زائران
کد خبر: 4100404
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

لزوم رسیدگی به جاده‌ها در خراسان رضوی برای ارائه خدمت شایسته به زائران

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: برای ساماندهی جاده‌های خراسان رضوی که به مشهد منتهی می‌شود، اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و برای تقویت مجتمع‌های بین‌راهی استان نیز نهضتی ایجاد شده تا خدمتی شایسته و بایسته به زائران ارائه شود.

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، در مراسم تقدیر از خادمان زائران دهه آخر صفر، اظهار کرد: با همکاری تمام دستگاه‌ها و مردم اقدامات بزرگی جهت خدمت به زائران انجام شد. امسال با توجه به اینکه ایام کرونا را پشت سر گذاشته بودیم و مشتاقان زیارت حضرت رضا(ع) از سراسر کشور به سوی مشهد شتافتند، با حجم انبوهی از مسافران و زائران مواجه بودیم.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها، ستادی در دولت به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، تشکیل شد که وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دبیر این ستاد بود. در وزارتخانه نیز ستادی تشکیل شد و برنامه‌ریزی خوبی برای سفر زائران به خراسان رضوی صورت گرفت.

واحدی گفت: استان‌های در مسیر خراسان رضوی مانند مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی خدماتی ارائه و کمک کردند تا زائران به راحتی به استان ما سفر کنند و با عنایت امام رضا(ع) به خوبی خدمات‌رسانی به زائران انجام شد.

اسکان بیش از ۴ میلیون زائر در دهه پایانی صفر

سیدجواد موسوی، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: به همت و تدبیر استاندار خراسان رضوی قرارگاه خدمات‌رسانی به زائران در دهه آخر صفر برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری و اقامتی برنامه‌ریزی شد، بیان کرد: ۳۹۰۰ واحد اقامتی در مرکز استان از ۲۴ شهریور تا هفت مهر ماه به زائران خدمات‌رسانی کردند تا زائران در کمال راحتی به زیارت بپردازند.

موسوی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰درصد زائران به صورت زمینی با وسایل نقلیه شخصی، پنج درصد با وسایل حمل‌ و نقل عمومی، حدود هفت درصد در قالب کاروان‌های پیاده، پنج درصد از طریق حمل‌ و نقل ریلی و سه درصد از طریق سیستم حمل‌ونقل هوایی به مشهد سفر کرده‌اند.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت ۴۶ هزار گردشگر خارجی وارد استان شده‌اند، گفت: در دهه آخر صفر بیش از چهار میلیون نفر در واحدهای اقامتی اسکان داده شدند.

وی به ضرورت کمک به خراسان رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران اشاره و تصریح کرد: تقاضا می‌کنیم ستاد خدمات‌رسانی به زائران دهه آخر صفر به صورت دائمی فعال و مانند ستاد خدمات سفر دارای ساختمان و چارت تشکیلاتی مستقل باشد. همچنین رسیدگی به وضعیت جاده‌های خراسان رضوی ضروری است.

تلاش می‌کنیم آبروی مشهد در نوروز ۱۴۰۲ حفظ شود

سیدمحمد مادرشاهیان، مدیر کانون تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خراسان رضوی نیز در این جلسه ابراز کرد: در دهه آخر صفر فعالان گردشگری تلاش کردند که از زائران به شایستگی میزبانی کنند.

وی افزود: همان‌گونه که در دهه آخر صفر با جان و دل تلاش کردیم، در عید نوروز ۱۴۰۲ نیز تلاش خواهیم کرد قیمت‌ها کنترل شده، به زائران اجحاف نشود و آبروی شهر مشهد حفظ شود.

انتهای پیام
captcha