نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4100701
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس از برگزاری نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج به مناسبت هفته بسیج با همکاری سازمان بسیج هنرمندان در شیراز خبر داد.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، 28 آبان گفت: نخستین جشنواره صنایع‌دستی به مناسبت هفته بسیج با همکاری سازمان بسیج هنرمندان در قالب نمایشگاه آثار صنایع‌دستی هنرمندان استانی با رویکرد ارتقاس سطح اشتغال‌زایی و حمایت از صنعتگران استان فارس از ۵ لغایت ۹ آذرماه در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در قالب دست‌آفرین‌های هنر ایرانی به‌صورت دو مرحله استانی و کشوری نیز انجام می‌گیرد، افزود: در حال حاضر دبیرخانه نخستین جشنواره ملی صنایع ‌دستی بسیج در اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس تشکیل‌ شده و در حال جمع‌آوری آثار صنایع‌دستی جهت ارزیابی در مرحله استانی است.

محسن‌نژاد اظهار کرد:پس از گذر از مرحله استانی و راه‌یابی آثار برگزیده، مرحله کشوری این جشنواره در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس افزود: هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس با توجه به دستورالعمل اجرایی این جشنواره که به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌شود، با ارائه آثار فاخر در این رویداد شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha