مساجد،‌ محل فعالیت دارالقرآن‌ها باشد
کد خبر: 4100857
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴

مساجد،‌ محل فعالیت دارالقرآن‌ها باشد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با اشاره به شعار دولت مبنی بر «نهضت بازگشت به مساجد» گفت: فرهنگ‌سراها، دارالقرآن‌ها و هیئت‌های مذهبی باید محل فعالیت خود را در مسجد قرار دهند.

حجت الاسلام خدادادهبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، شامگاه شنبه، ۲۸ آبان در دیدار با صادق خلیلیان، استاندار خوزستان به ظرفیت بی‌بدیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: فلسفه کانون‌ها این است که بتوانیم فضایی برای نوجوانان و جوانان در مسجد ایجاد کنیم.

وی افزود: در دهه ۶۰ مساجد کانون فعالیت‌های فرهنگی هنری بودند و گروه‌های سرود و تئاتر در مساجد تشکیل می‌شدند، اما کم‌کم این فعالیت‌ها و نقش مساجد کمرنگ شد.

خداداده با اشاره به شعار دولت مبنی بر «نهضت بازگشت به مساجد» تأکید کرد: باید برای تحقق این شعار تلاش کنیم. فرهنگسراها، دارالقرآن‌ها، هیئت‌ها باید محل فعالیت خود را در مسجد قرار دهند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد بیانات رهبر انقلاب را در ضرورت توجه به کانون‌های مساجد و برنامه‌ریزی برای کودک و نوجوان یادآور شد و افزود: باید تلاش کنیم در دولت جدید این تأکیدات رهبر معظم انقلاب را در عرصه فرهنگی و هنری محقق کنیم.

وی ادامه داد: ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت می‌کنند. از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ کانون در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند تأسیس شد‌ه‌اند.

خداداده مساجد را پیشخان فرهنگی دولت دانست و گفت: استان خوزستان به نسبت استان‌های دیگر دارای عقب‌ماندگی‌های بسیاری در حوزه کانونی است به طوری که در شهرستان شادگان که دارای ۲۲۰ روستا است، تنها ۲۷ کانون شهری و روستایی داریم. تا پایان سال جاری باید حداقل مجوز تأسیس ۵۰ کانون دیگر صادر شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در پایان اظهار کرد: مخاطب دولت در حوزه مسجد باید کانون‌های فرهنگی هنری باشد چرا که زیر نظر دولت فعالیت می‌کنند و ساختار و تشکیلات حقوقی دارند و دارای شناسه حقوقی هستند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام خداداده شنبه، ۲۸ آبان طی سفر به خوزستان، به شهرستان شادگان رفت و با مسئولان فرهنگی شادگان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان دیدار کرد.

انتهای پیام
captcha