فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 4100934
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود

فینال جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در بخش استان خراسان رضوی دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه در رواق امام خمینی‌(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و دومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره (قاری الجمهور) که از دهم شهریور تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران (تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان مولوی تهران) در حال برگزاری است.

این جشنواره برای تعیین برترین قاری جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۱ از دیدگاه مردمی در دو بخش بانوان و آقایان، کار خود را آغاز کرده و بر این اساس برترین مرتلان و برترین حافظ کل قرآن سال ۱۴۰۱ از دیدگاه مردمی و فنی رقابت خود را آغاز کرده‌اند.

برهمین اساس فینال جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در استان خراسان رضوی دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه رأس ساعت ۱۹/۳۰ در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم شش نفر برگزیده دور مقدماتی استان خراسان رضوی که شامل آقایان علی آسایش، کاظم اصغرزاده، ابراهیم جاویدی، سیداحمد حسینی، رضا رضایی و علیرضا کهندل به تلاوت خواهند پرداخت. ناظران این بخش از جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در استان خراسان رضوی را اساتیدی ازجمله محمدرضا ملکی، حسین پورکویر و مصطفی حاجی حسنی کارگر برعهده دارند.

در این مرحله از بین این شش قاری فینال دو نفر با رأی مردمی و نظارت ناظران جهت جشنواره کشوری انتخاب خواهند شد. تلاوت پایانی و افتخاری این محفل نورانی توسط استاد و قاری بین المللی حسین پوررکویر انجام خواهد شد.

در پایان این برنامه نیز به قید قرعه به ۱۰ نفر از حضار جوایز نقدی و ۱۰ نفر غذای متبرک حضرتی اهدا خواهد شد.

زمان‌بندی اجرایی جشنواره به این شکل خواهد بود که در مرحله شهرستانی و استانی هر یک از استان‌ها منتخبان خود را برای ورود به مرحله کشوری معرفی می‌کنند. مرحله ملی و انتخاب برگزیدگان همزمان با ایام‌الله دهه فجر طبق سنوات گذشته انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود در جشنواره امسال بانوان نیز به شکل حضوری در مرحله فینال به تلاوت خواهند پرداخت و همچون آقایان ارزیابی مردمی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است. در بخش قرائت ترتیل، آلبوم بیان وحی ۲، با تلاوت هشت نفر از منتخبان رشته قرائت ترتیل اهل تشیع و هفت نفر از منتخبان و مرتلان اهل سنت تولید و در مراسم پایانی فجر تلاوت از آن رونمایی می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha