«حافظ‌‌‌یار»؛ همراه خوب حافظان قرآن + دانلود
کد خبر: 4100975
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

«حافظ‌‌‌یار»؛ همراه خوب حافظان قرآن + دانلود

اپلیکیشن «حافظ‌یار» از جمله برنامه‌هایی است که تلاش می‌کند تا به حافظان برای تثبیت محفوظاتشان کمک کند.

در حال ویرایش//«حافظ یار» برنامه‌ای برای افزایش محفوظات قرآنی و همراهی برای حافظان قرآن + دانلودبه گزارش ایکنا، قرآن، برترین و بالاترین هدیه‌ حضرت احدیت به بشر است و حفظ آن یکی از توفیقات بزرگ الهی به حساب می‌آید که شامل حال هر کسی نمی‌شود.

استعداد، آمادگی، لیاقت، توفیق، سعادت و عنایت باعث می‌شود خداوند متعال، این نعمت بزرگ را به فرد عطا فرماید و سعادتمندترین افراد کسانی هستند که پس از حفظ قرآن کریم، آن را از دست ندهند و درون خود را از گنج‌های بیکران قرآن کریم خالی ننمایند.

مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسیاری از توفیقات الهی است و کسی که انس به قرائت، حفظ و تدبر در مفاهیم و معانی قرآنی داشته باشد، ترک آن برایش مشکل است. در این میان عوامل و مقدمات زیادی در حفظ قرآن دارای اهمیت هستند و با وجود آن‌ها برنامه حفظ با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت. البته در این زمینه کتاب‌های بسیاری نوشته شده است و تجربه‌های اساتید و حافظان بزرگوار نیز بسیار قابل استفاده است.

پیشرفت تکنولوژی و استفاده کاربران از نرم‌افزارهای تلفن همراه این قابلیت را فراهم کرده است تا دسترسی به آموزش‌های لازم در جهت حفظ قرآن و تثبیت محفوظات قرآنی فراگیرتر، راحت‌تر و با روش‌های جذاب‌تری صورت بپذیرد.

اپلیکیشن «حافظ‌یار» ازجمله برنامه‌هایی است که همراهی خوبی را برای حافظان فراهم کرده است. در حافظ‌یار تلاش شده تا به حافظان قرآن برای افزایش تسلط خود در محفوظات کمک کند.

در حال ویرایش//«حافظ یار» برنامه‌ای برای افزایش محفوظات قرآنی و همراهی برای حافظان قرآن + دانلود

برنامه حافظ‌یار شامل دو بخش است. بخش اول پرسش‌هایی از موارد کلمات، معنی آیات، آدرس آیات، سر آیه‌ها، پایان آیات و آیات متشابه است. در بخش دوم سعی شده است، مطابق با آزمون‌های سراسری حفظ قرآن سؤالاتی چهارگزینه‌ای طراحی شود و همچنین بعد از اتمام آزمون کارنامه و جواب‌های صحیح سؤالات به حافظ نشان داده شود.

در حال ویرایش//«حافظ یار» برنامه‌ای برای افزایش محفوظات قرآنی و همراهی برای حافظان قرآن + دانلود

شکل ظاهری این برنامه ساده و دسترسی به امکانات آن به راحتی ممکن است، هر چند قابلیت‌های این برنامه تخصصی زیاد نیست اما با توجه به محتوای کاربردی که در خود جای داده است، می‌تواند نیاز مخاطبانی که به دنبال حفظ قرآن و تثبیت آن هستند تا حد مطلوبی برطرف کند.

حجم این برنامه نیز بسیار کم و نصب آن آسان است. یکی از امتیازات این برنامه رایگان بودن آن است که همین موضوع باعث شده تا کاربران و مخاطبان بیشتری نسبت به نصب و استفاده از آن اقبال نشان دهند. 

در حال ویرایش//«حافظ یار» برنامه‌ای برای افزایش محفوظات قرآنی و همراهی برای حافظان قرآن + دانلود

یکی از مواردی که طی بررسی ما می‌تواند در ارتقای این برنامه قرآنی مؤثر باشد، به‌روزرسانی آن به طور مستمر و افزایش قابلیت‌های آن است. اضافه کردن مرور جزء به جزء برای هر هفته و صفحه به صفحه جهت مرور تثبیت حفظ و اضافه کردن قابلیت ضبط صدا و غلط‌گیری آفلاین از دیگر مواردی است که پیاده‌سازی آن در این برنامه می‌تواند کارایی «حافظ‌یار» را ارتقا دهد.

انتهای پیام
captcha