فعالیت ۱۵۰ کتابدار در سمنان
کد خبر: 4101780
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

فعالیت ۱۵۰ کتابدار در سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۵۰ کتابدار در استان فعالیت دارند، گفت: کتابداران می‌توانند به ایجاد انگیزه و علاقه برای رغبت به کتاب کمک کنند.

فعالیت ۱۵۰ کتابدار در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 1 آذر، در مراسم بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵۰ کتابدار در سطح استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: کتابداران می‌توانند به ایجاد انگیزه و علاقه برای رغبت به کتاب کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش دانایی مردم همواره در استان سمنان مورد توجه بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه برای سال جاری سمنان، به عنوان شهر خلاق کتاب معرفی شده و امیدواریم در سال آینده نیز این شهر به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی برای سبد زندگی یک ضرورت است، گفت: نیم درصد حق کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد شهرداری‌ها حق مردم بوده و در قانون تعریف شد که باید در استان سمنان به دقت اجرایی شود.

هاشمی ادامه داد: در برنامه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور رئیس جمهور در تهران دو کتابدار برتر ملی از استان و انجمن کتابخانه‌های عمومی استان نیز به عنوان انجمن برتر کشور معرفی شدند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی نباید منوط به روز و هفته کتاب باشد، یادآور شد: باید زمینه دسترسی کامل مردم به کتاب در هر زمان فراهم شود.‌

یادآور می‌شود ۵۶ کتابخانه متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی در سطح استان سمنان فعالیت دارند.‌

انتهای پیام
captcha