جشنواره ابوذر سبب رشد کیفی تولیدات رسانه‌ای می‌شود
کد خبر: 4101943
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

جشنواره ابوذر سبب رشد کیفی تولیدات رسانه‌ای می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان رضوی روند برگزاری جشنواره ابوذر استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره سبب رشد کیفی تولیدات رسانه‌ای می‌شود.

محمد حسین‌زاده،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه  استان، محمد حسین‌زاده،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان رضوی در دیدار با مدیر بسیج رسانه استان  و کادر اجرایی جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی با بیان اینکه تغییرات رو به جلویی در جشنواره ابوذر در حال اتفاق افتادن است، اظهار کرد: ایده رویداد تعاملی و تلویزیون اینترنتی جشنواره عالی است و سبب رشد اهالی رسانه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های جانبی ششمین دوره جشنواره ابوذر خراسان رضوی بیان کرد: رصد هفتگی تولیدات رسانه‌ای فعالیت خوبی است که سبب تلاش اهالی رسانه برای تولید آثار بهتر می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: وقتی شرکت‌کننده بداند که آثار هر هفته رصد می‌شود و مورد قضاوت نخبگان این عرصه قرار می‌گیرد، این موضوع سبب رشد کیفیت آثار خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم برجسته کردن نقاط امیدبخش جامعه گفت: تمرکز روی نقاط قوت و امیدها بسیار حائز اهمیت است، ژورنالیسم تحقیقی نباید تنها روی ضعف‌ها تمرکز کند، بلکه می‌تواند روی نقاط مثبت و امیدها تولید محتوا کند.

حسین‌زاده افزود: ارتقاء سواد رسانه مدیران نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که این جشنواره ظرفیت فکری و عملی تحقق این مهم را دارد.

محسن سمیع، مدیر مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این دیدار با بیان اینکه خراسان به لحاظ کیفی در حوزه قلم، ادبیات و رسانه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در دوره ششم جشنواره ابوذر انجام شده و محورهایی که نهایی شده پختگی خوبی را تجربه کرده است و می‌توان گفت جشنواره ابوذر در خراسان رضوی به نقطه عطفی رسیده که اگر به خوبی پیش برود، در تاریخ رسانه‌ای شرق کشور ماندگار خواهد شد.

وی اضافه کرد: رسانه‌های شهرستان‌ها در مقابل رسانه‌های مرکز استان خیلی مهجور مانده‌اند که برای شهرستان‌ها باید فرصت بهتری فراهم کرد، زیرا شاید تنها امید بروز و ظهورشان جشنواره ابوذر باشد.

انتهای پیام
captcha