عمار الحکیم بر حمایت از جایگاه زن در خانواده و جامعه تأکید کرد
کد خبر: 4102204
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان؛

عمار الحکیم بر حمایت از جایگاه زن در خانواده و جامعه تأکید کرد

«سید عمار الحکیم»، رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زبان بر ضرورت حمایت از جایگاه زن در خانواده و جامعه تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، سید عمار الحکیم در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان تأکید کرد: «این روز فرصتی مهم برای درخواست مجدد جهت حمایت از جایگاه زن در خانواده و جامعه است».

رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق در این بیانیه همچنین بر ضرورت حمایت از نقش مهم زنان در تمام زمینه‌ها با درنظرگرفتن موازین شرعی و عرف اجتماعی و افزایش سطح علمی زن و توسعه توانمندی‌های فردی او تأکید کرد.

سید عمار الحکیم یادآور شد: «در چهارده کنفرانس قبلی در روز اسلامی مقابله با خشونت علیه زنان، به مقابله با این خشونت در تمام اشکال مادی و معنوی آن فراخواندیم و همچنان  به توانمندسازی زنان در تمام سطوح دعوت کردیم».

یادآوری می‌شود، از سال ۱۹۸۱ میلادی، ۲۵ نوامبر هر سال به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان معرفی شده و این روز برای یادآوری عزم همگانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۹ نامگذاری این روز را به عنوان روزی جهانی تصویب کرد. 

انتهای پیام
captcha