حجاب هواداران غیرمسلمان در جام جهانی + فیلم
کد خبر: 4102390
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

حجاب هواداران غیرمسلمان در جام جهانی + فیلم

ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شده که در آن هواداران زن غیرمسلمان را نشان می‌دهد که از امتحان کردن حجاب کلاه و روسری در حاشیه جام جهانی قطر مشتاقانه استقبال می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از وطن، قطر از فرصت میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ به نحو احسن برای اشاعه فرهنگ اسلامی استفاده می‌کند.

گروهی از بانوان مسلمان قطر از بین هواداران خارجی که برای تماشای مسابقات جام جهانی قطر به این کشور سفر کرده‌اند  دعوت به عمل می‌آورند تا به اختیار خود، حجاب را امتحان کنند.

دهکده فرهنگی کتارا در دوحه، پایتخت قطر این روزها به کانون هواداران فوتبال تبدیل شده که به دنبال دانستن درباره اسلام و آموزه‌های آن هستند.

کلیپ‌هایی در توییتر منتشر شده که در آن تعدادی از هواداران زن برای اولین بار در جام جهانی قطر حجاب را امتحان کردند. در  یکی از این ویدئوها یک بانوی محجبه مسلمان را نشان می‌دهد که برخی از هواداران را برای امتحان حجاب دعوت میکند و آنها استقبال می‌کنند و چهره‌هایشان حاکی از خوشحالی از کسب این تجربه است.

این گروه از بانوان مسلمان قطری با هدف از بین بردن تصویرهای کلیشه‌ای درباره اسلام و حجاب از هواداران رهگذر در اطراف استادیوم‌های فوتبال یا در دهکده کتارا دعوت به عمل آوردند تا به اختیار خود، حجاب را امتحان کنند.

آن‌ها زنان هوادار غیرمسلمان را به پوشیدن کلاه‌های حجاب و روسری تشویق کرده و خودشان هم به آنها برای به سر کردن و بستن آن کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین به پرسش‌های هواداران درباره نقش حجاب در اسلام پاسخ می‌دهند.

این ویدئوها با استقبال گسترده‌ای در بین فعالان عرب مسلمان در توئیتر همراه شده، یکی نوشته است: به خدا قسم فقط حجاب آنها را زیباتر کرد. یکی دیگر نوشت: سبحان الله، نجابت شیرین است. دیگری نوشت: به خدا که حجاب زیباتر است، سبحان الله.

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر غرفه‌ای را برای معرفی اسلام و معارف آن در جام جهانی 2022 قطر راه‌اندازی کرد.

این برنامه که مبلغان چند ملیت در آن شرکت می‌کنند، شامل توزیع کتاب‌های چاپی به چند زبان برای معرفی اسلام و معرفی فرهنگ عرب به ویژه قطر و معرفی آن است.

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ این روزها به میزبانی قطر در حال برگزاری است و قطر به‌عنوان یک کشور اسلامی نهایت استفاده را برای تبلیغ دین اسلام می‌کند.

ممنوعیت مشروبات الکلی و جلوگیری از ورود تماشاگران با نمادهای هم‌جنسگرایی از نمونه‌های بارز اقدام تحسین برانگیز قطر در ایام جام جهانی است.

شبکه «الکاس» قطر چهار روز پیش با انتشار ویدئویی اعلام کرد یکی از هواداران تیم ملی فوتبال مکزیک توسط یکی از دعوت‌‌کنندگان قطری به اسلام گروید. 

در تازه‌ترین خبر هم اعضای یک خانواده برزیلی، که برای تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ میلادی به قطر سفر کرده‌اند، به دین مبین اسلام مشرف شدند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha