وعده وزیر ارشاد برای پیگیری مشکلات مؤسسه جامعه‌القرآن
کد خبر: 4102780
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
پیگیری آخرین مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی/ 1

وعده وزیر ارشاد برای پیگیری مشکلات مؤسسه جامعه‌القرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایام بررسی لایحه بودجه در دولت به مشکلات مؤسسات قرآنی و به خصوص مؤسسه جامعه‌القرآن اشاره و اظهار کرد: جمع‌بندی نهایی در مورد وضعیت این مؤسسه انجام شود تا در دولت این موضوع را پیگیری کنم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم

به گزارش ایکنا، پنجاه و هفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اواخر هفته گذشته پس از وقفه‌ای حدوداً هفت ماهه برگزار و گزارش مشروح آن با عنوان «آماده همکاری با مؤسسات برای بهبود وضعیت آموزش عمومی قرآنی هستیم» بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت.

از جمله نکات قابل توجه این جلسه باید به حضور وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. حضوری که اگرچه برای اولین بار رقم خورد و تا پیش از آن شاهد حضور هیچ یک از اعضای دولت سیزدهم در جلسات شورا نبودیم، اما همین حضور هم منجر به اتخاذ تصمیماتی شده است که در صورت تحقق می‌تواند منجر به برطرف شدن مشکلات عدیده‌ای در این حوزه شود. (ایکنا تا زمان به نتیجه رسیدن این تصمیمات و وعده‌ها خود را ملزم به پیگیری آنها خواهد دانست).

از جمله این تصمیمات باید به وعده‌های وزرای حاضر در جلسه در مورد پیگیری مشکلات حوزه قرآن در هئیت دولت اشاره کرد. بر همین اساس در بخشی از این جلسه آخرین وضعیت مصوبه «تشکیل کمیته‌ای با مسئولیت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای بررسی چالش‌های بیمه‌ای و مالیاتی مؤسسات قرآنی و تهیه راهکار پیشنهادی برای برون رفت از چالش‌ها» مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله مباحث مطرح شده در مورد این مصوبه بررسی مشکلات مؤسسه جامعه‌القرآن و تعطیلی 550 شعبه از مجموع 800 شعبه آن بود. در این زمینه عمده دلیل تعطیلی شعب مؤسسات قرآنی، بحث مالیات مطرح شد. برخی اعضای جلسه، تعطیلی 550 شعبه از یک مؤسسه قرآنی را حادثه‌ای فاجعه‌بار که کسی آن را حس نکرد خوانده و خواستار رسیدگی بیشتر به آن شدند.

پس از ارائه گزارش وضعیت این مؤسسه، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول پیگیری آن و طرح این موضوع در هیئت دولت را داد.

وی در این زمینه بیان کرد: آقایان جمع‌بندی خود را ارائه دهند تا اگر لازم باشد من در دولت این موضوع را پیگیری کنم. با توجه به قرار داشتن در زمان بررسی لایحه بودجه در دولت این پیگیری انجام خواهد شد تا بتوانیم آنجا معافیت را بگیریم. هر کاری و هر پیشنهادی لازم است بدهید اگر لازم بود برای آقای طباطبایی کاری انجام دهیم، این کار را می‌کنیم.

بدون شک طرح مشکلات مؤسسات قرآنی به طور عام و مؤسسه جامعه‌القرآن به صورت خاص در جلسه هیئت دولت هر چند به صورت خلاصه هم باشد می‌تواند فتح بابی برای ورود موضوعات قرآنی به جلسات هیئت دولت شود و در کنار آن به آینده فعالیت‌های قرآنی و کاهش چالش‌های موجود در این حوزه نیز امیدوارتر از همیشه شد. رهاوردی که ثمره حضور دو ساعته وزرای دولت در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بوده است.

انتهای پیام
captcha