بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج برای حمایت از جامعه هنری فارس
کد خبر: 4102871
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج برای حمایت از جامعه هنری فارس

جانشین فرمانده سپاه فجر در اقشار بسیج گفت: از ظرفیت‌های سپاه، بسیج و پشتوانه‌های نظام اداری برای حمایت از جامعه هنری استان فارس و هنرمندان صنایع‌دستی باید استفاده مؤثر داشته باشیم.

افتتاحیه نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیجبه گزارش ایکنا از فارس، سرهنگ امیر جاهدی، جانشین فرمانده سپاه فجر در اقشار بسیج، روز گذشته، 6 آذرماه در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در حافظیه برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج ایجاد فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی بومی به نسل امروز است و همچنین فرصتی است تا هنرمندان استان صنایع دستی خود را به عنوان محصولات فرهنگی به عموم معرفی و عرضه کنند.

وی با تأکید بر اینکه برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی نباید به فضاهای خاصی محدود شود، افزود: به همین علت حافظیه به عنوان مکانی تاریخی و فرهنگی که عموم مردم به این مکان می‌آیند برای برگزاری این جشنواره در هفته بسیج انتخاب شده است تا صنایع‌دستی بومی فارس در معرض معرفی به عموم قرار بگیرد.

جاهدی با اشاره به اینکه لازم است تا با نظام جامع اداری برای حمایت از صنایع دستی استان پیوند ایجاد کرد، گفت: از ظرفیت‌های سپاه و بسیج و پشتوانه‌های نظام اداری برای حمایت از جامعه هنری استان و هنرمندان صنایع دستی باید استفاده مؤثر داشته باشیم و همچنین باید ادارات استان برای اهدای جوایز به مناسبت‌های مختلف از صنایع‌دستی بومی فارس بهره‌گیری کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی فارس در شهرک گلستان شیراز هم خبر داد و افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با نمایشگاه بین‌المللی فارس در نمایشگاه صنایع‌دستی که به زودی برپا خواهد شد، غرفه رایگان در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی استان قرار خواهد گرفت.

جاهدی در پایان گفت: غرفه‌های جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج هم به صورت رایگان به 20 شرکت‌کننده در حوزه صنایع‌دستی ارائه شده است تا حمایتی در هفته بسیج از هنرمندان بومی استان کرده باشیم.

انتهای پیام
captcha