راهیابی 3 همدانی و گروه سیدالاحرار به مسابقات نهایی قرآن اوقاف
کد خبر: 4102945
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

راهیابی 3 همدانی و گروه سیدالاحرار به مسابقات نهایی قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به برگزاری مرحله نهایی کشوری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، گفت: از 20 همدانی راه یافته به مرحله مقدماتی این دور از مسابقات، سه نفر به عنوان رتبه برتر و همچنین گروه تواشیح سیدالاحرار از این استان به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌‎اند.

مجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدانمجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه مرحله نهایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف 22 تا 28 دی‌ماه سال جاری در استان خوزستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: از 20 همدانی راه یافته به مرحله مقدماتی این دور از مسابقات، سه نفر به‌عنوان رتبه برتر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه فایل‌های ارسال شده به مرحله مقدماتی کشوری در کرمانشاه داوری شد، افزود: از این مرحله مسعود صفری در رشته ترتیل، فاطمه شاه‌حسینی در رشته حفظ 20 جزء و حنانه رضایی‌تبار در رشته ترتیل، به مرحله نهایی کشوری راه پیدا کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه همدان در پایان گفت: در رشته مدیحه‌سرایی و تواشیح گروه سید‌الاحرار آقایان به مرحله مقدماتی کشوری راه‌ پیدا کردند که این گروه نیز در مرحله نهایی کشوری به رقابت با سایر شرکت‌کنندگان می‌پردازد که مسابقات این رشته به‌صورت حضوری در قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: راه‌یافتگان به مرحله کشوری در بخش آوایی از جمله رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، قرائت و ترتیل در مهرماه به رقابت با یکدیگر پرداختند. همچنین رقابت‌کنندگان در بخش اذان، دعاخوانی و تواشیح به ضبط فایل‌های خود در محل مسابقه پرداخته و سپس فایل‌های ضبط شده به تهران ارسال شد.

جمالی با اشاره به اینکه مرحله استانی این دور از مسابقات ۱۱ شهریورماه برگزار شد، بیان کرد: این دور از مسابقات با حضور 150 شرکت‌کننده آقا و خانم برگزار شد و در نهایت 20 نفر با کسب رتبه برتر به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه حد نصاب شرکت‌کنندگان به نسبت سال گذشته بالاتر رفته و از این‌رو مسابقات تخصصی‌تر و رقابتی‌تر شده است، گفت: مسابقات بخش معارفی در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به‌صورت مجازی در 26 آبان‌ماه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha