از تأکید مالزی بر تداوم حمایت از فلسطین تا هشدارها درباره اقدامات علیه مسجدالاقصی
کد خبر: 4102990
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
با تحولات فلسطین؛

از تأکید مالزی بر تداوم حمایت از فلسطین تا هشدارها درباره اقدامات علیه مسجدالاقصی

انور ابراهیم در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه بر تداوم حمایت مالزی از آرمان و مردم فلسطین تأکید کرد. از سویی با اعطای اختیارات گسترده به ایتمار بن گویر در کابینه جدید رژیم صهیونیستی هشدارها درباره اقدامات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی و پیامدهای زیان‌بار آن برای فلسطین و منطقه بالا گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، انور ابراهیم، نخست‌وزیر جدید مالزی در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: کشورش همانند همیشه به حمایت از مسئله فلسطین ادامه می‌دهد و بر احقاق حقوق ملت فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی اصرار دارد.

اسماعیل هنیه در گفت‌وگوی تلفنی با انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی انتصاب او به این سمت را تبریک گفت.

هنیه نیز برای انور ابراهیم در این سمت آرزوی موفقیت و ابراز امیدواری کرد که مالزی به نقش‌آفرینی پیشگامانه خود در جهان اسلام ادامه دهد.

وی از نخست‌وزیر جدید مالزی خواست به حمایت از مسئله فلسطین ادامه دهد. انور ابراهیم ضمن استقبال از تماس تلفنی هنیه، بر عمق روابط برادرانه و دوستانه با جنبش حماس تأکید کرد.

انور ابراهیم در صفحه رسمی خود در شبکه توییتر نیز ویدئویی از گفت‌وگوی تلفنی خود با مسئولان حماس از جمله خالد مشعل، منتشر ساخته است.

 بالا گرفتن هشدارها نسبت به اقدامات علیه قدس و مسجدالاقصی

پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، وزارت امنیت داخلی در کابینه جدید رژیم صهیونیستی به همراه اختیارات امنیتی فراوان را در اختیار ایتمار بن گویر، صهیونیست افراطی گذاشت، شمار زیادی از مسئولان امنیتی سابق رژیم صهیونیستی از انتصاب ایتمار بن گویر، عضو تندرو کنست در وزارت امنیت داخلی این رژیم به خشم آمده و ضمن انتقاد شدید از این انتخاب، اعلام کردند که این مسئله ممکن است کل منطقه را به آتش بکشد و اوضاع در مسجدالاقصی را ملتهب و حتی به روابط با واشنگتن نیز خدشه وارد کند.

آموس گلعاد، رئیس کانون مطالعات سیاسی و راهبردی صهیونیستی

آموس گلعاد، رئیس کانون مطالعات سیاسی و راهبردی صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد: انتخاب بن گویر به عنوان مسئول نیروهای گارد مرزی در کرانه باختری یک چالش امنیتی بزرگ برای «اسرائیل» خواهد بود و بر توان رویارویی این نیروها تأثیرگذار خواهد بود.

گلعاد تصریح کرد: اگر مواضع بن گویر در مورد کرانه باختری به ویژه مسجدالاقصی را تحلیل کنیم، متوجه می‌شویم که انتصاب او در وزارت امنیت داخلی منجر به ملتهب شدن اوضاع منطقه‌ای خواهد شد و این مسئله می‌تواند تمامی تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله فعال با ایران را زیر سؤال ببرد، بنابراین تقویت توان ارتش و هماهنگی راهبردی با آمریکا و غرب امری کاملاً ضروری است.

از طرفی الجزیره گزارش کرده است که ایتمار بن گویر خود نیز نسبت به عملی کردن وعده‌هایی که در مقابله با فلسطینی‌ها داده بود، با تردید مواجه شده است.

ایتمار بن گویر، رهبر حزب راست افراطی قدرت یهودی در جلسه‌ای، به حامیان خود نسبت به تلاش برای حرکت خیلی سریع در اجرای طرح‌های مورد نظر این حزب هشدار داده است. در یک فایل صوتی از نشست داخلی حزب «قدرت یهودی» که رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده است، بن گویر خطاب به دیگر اعضای حزب می‌گوید: اجرای برخی قوانین مورد نظر می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

این قوانین درباره اقدام علیه افرادی است که همبستگی خود را با مبارزان فلسطینی اعلام می‌کنند. ایتمار بن گویر ـ که صحت این فایل صوتی را تأیید کرده ـ در این جلسه به صراحت می‌گوید: فرض کنید یکی از اعضای خانواده فردا صبح بیاید و از کار گلدشتاین تعریف کند، آیا باید آنها را از فلسطین اخراج کرد؟

بن گویر در اینجا به باروخ گلدشتاین، صهیونیست افراطی اشاره می‌کند که عامل قتل عام خونین نمازگزاران مسجد ابراهیمی در سال 1994 بود. در پی این حادثه تروریستی فعالیت جنبش صهیونیستی «کاهانا کاخ» که گلدشتاین و بن‌گویر عضو آن بوده‌اند، ممنوع شد و بسیاری آن را یک گروه تروریستی اعلام کردند، با این حال سال گذشته رئیس‌جمهور آمریکا این سازمان را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

به نظر می‌رسد بن‌گویر پس از رسیدن به پست جدید در کابینه بیشتر به پیامد پیشنهادهای خطیر خود پی برده است.

حماس: تهدیدات بن گویر راه به جایی نخواهد برد

عبداللطیف قانوع، سخنگوی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که تهدیدات بن گویر، وزیر امنیت داخلی آینده رژیم صهیونیستی در رابطه با تغییر وضعیت حاکم بر مسجد الاقصی، بار دیگر تندروی دولت آینده و اصرار آن بر اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را نشان می‌دهد.

قانوع اشاره کرد که تهدیدات این صهیونیست جنایتکار در حالی مطرح می‌شود که شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست خواستار تعرض گسترده و دسته‌جمعی به مسجد الاقصی طی روزهای آینده شدند که این مسئله مستلزم آمادگی ملت فلسطین برای مقابله با اشغالگران و دفاع از مسجد الاقصی از طریق اعتکاف در محوطه‌های آن است.

وی تأکید کرد که این تهدیدات راه به جایی نخواهد برد و همان‌گونه که قبلاً نیز سران رژیم صهیونیستی در پیشبرد چنین طرح‌هایی و تغییر واقعیت‌های حاکم بر مسجد الاقصی ناکام ماندند، او نیز شکست خواهد خورد.

قانوع تأکید کرد که ملت فلسطین به خیزش خود در حمایت از مسجد الاقصی و حفظ هویت اسلامی آن ادامه می‌دهد و طرح یهودی‌سازی این مسجد هرگز اجرایی نخواهد شد.

 درخواست 198 نهاد بین‌المللی برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی

 198 نهاد فلسطینی و بین‌المللی از «کریم‌ خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی و سیلویا فرناندز گورمندی، رئیس انجمن کشورهای عضو این دیوان خواستند در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت و جامعه مدنی فلسطین تحقیق کنند.

دیوان کیفری بین‌المللی

این نهادها در یادداشتی به دیوان کیفری بین‌المللی خواستار محکومیت علنی تروریست خواندن نهادهای جامعه مدنی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و فشار بر این رژیم جهت تجدیدنظر در این تصمیم خود شدند.

آن‌ها همچنین تأکید کردند که تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی باید حمله نظامی اوت سال جاری رژیم صهیونیستی به غزه را هم شامل شود.

این نهادها همچنین بر ضرورت تسریع در روند تحقیق در مورد اوضاع فلسطین از جمله جنایت نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و صدور بیانیه‌هایی به منظور ممانعت از مبادرت این رژیم به اقداماتی که به ادامه ارتکاب جنایت ضد بشری و جنگی منجر خواهد شد، تأکید کردند.

آن‌ها بیان کردند که تمامی جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از جمله تجاوزات علیه نهادهای فلسطینی، جزء جنایات نژادپرستانه و ضد انسانی به‌شمار می‌رود و باید حتماً دیوان کیفری بین‌المللی در مورد آن تحقیق کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha