بسته محتوایی «شعر و سبک فاطمیه ۱۴۰۱» در حرم رضوی رونمایی شد
کد خبر: 4103407
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

بسته محتوایی «شعر و سبک فاطمیه ۱۴۰۱» در حرم رضوی رونمایی شد

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بسته محتوایی «شعر و سبک فاطمیه ۱۴۰۱» مشتمل بر مجموعه اشعار کوتاه و بلند شاعران آیینی در وصف مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حضرت فاطمه (س) به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در مراسم بزرگداشت استاد برجسته شعر آیینی وانقلابی زنده‌یاد سیدرضا مؤید که با حضور جمعی از مداحان و شاعران آیینی کشور در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به محتوای مجموعه شعری ویژه ایام فاطمیه ۱۴۰۱ اظهار کرد: این اثر مشتمل بر مجموعه اشعار کوتاه و بلند شاعران آیینی در وصف مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) است که از ویژگی‌های آن به‌روز بودن محتوا، توجه به معیارهای محتوایی، هنری و فنی است.

وی با بیان اینکه این بسته محتوایی توسط گروه شعر و محتوای آیینی حرم مطهر رضوی تهیه شده، تدارک ارزش افزوده برای اشعار و تلفیق شعر با مضامین آیات و روایات را از دیگر ویژگی‌های این مجموعه شعری برشمرد و افزود: تکراری نبودن، پر رنگ کردن سیره فاطمی و رضوی، سبک زندگی اسلامی، تربیت دینی و آداب توسل برخی از مفاهیمی است که در اشعار به آن اشاره شده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن سپهر، سخنران این مراسم نیز در ادامه با اشاره به اینکه شعر دينى و مذهبى از شريعت جاويدان و ابدى اسلام، گفتار و رفتار پيامبر اسلام و اهل بيت(ع) الهام گرفته است، گفت: شاعران اهل بيت(ع) با هنر ماندگار شعر، عموم مردم را به الگوگيرى از بزرگان دين فرا مى‌خوانند و سبب افزایش محبت اين چهره‌هاى ماندگار الهى در دل انسان‌ها مى‌شوند.

 وی با تأکید بر اینکه شاعر اهل بیت(ع) مقامی والا و ارزشمند دارد، چرا که هنر شعر را در جهت تقرّب به پروردگار به كار گرفته است، تصریح کرد: امام سجاد(ع) هنگامی که فرزدق، شاعر معروف عرب شعری در مدح حضرت سیدالشهدا(ع) را قرائت کرد، زیورآلات خانواده خود را در عبایی جمع و به عنوان هدیه به وی تقدیم کرد تا جایگاه شعر و شاعر را در مدح و ثنای اهل بیت(ع) به شیعیان خود تذکر دهند.

سپهر افزود: مرحوم سیدرضا مؤید، استاد برجسته شعر آیینی و خادم بااخلاص بارگاه حضرت رضا(ع) بود که سالیان زیادی را به ثناگویی و خدمت خالصانه به مکتب اهل بیت(ع) پرداخت، شعر معروف «خدا کند که بیایی» از آثار ماندگار اوست و مجموعه اشعارش در طول سال‌ها، از گل‌های اشک تا بهار بی‌خزان، مجموعه‌ای غنی از معارف ناب دینی بودند که در کالبد ادبیات معرفتی و در عین حال مردمی جلوه کرده‌اند.

بسته محتوایی شعر و سبک  فاطمیه به صورت کتابچه منتشر شده که ۲۰۰ نسخه از آن  در بین حاضران در این مراسم توزیع شد و قرار است فایل پی‌دی‌اف این کتابچه در فضای مجازی در اختیار مداحان و شاعران قرار بگیرد. در این بسته محتوایی اشعاری از شاعران آیینی کشور از جمله علیرضا خاکساری، سیدرضا یعقوبی آل، رضا رحیمی عنبران، روح‌الله مؤید و ... آمده است.

انتهای پیام
captcha