۹۰ درصد مردم ایران منتظر شکست آمریکا در بازی امشب هستند
کد خبر: 4103422
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
براساس نظرسنجی ایسپا

۹۰ درصد مردم ایران منتظر شکست آمریکا در بازی امشب هستند

مرکز افکارسنجی ایسپا در آخرین نظرسنجی خود درباره جام جهانی به طرح سؤالاتی درباره احساس مردم نسبت به شکست و پیروزی تیم ملی در مقابل رقیبان پرداخته که بر این اساس، 90 درصد مردم منتظر شکست آمریکا در بازی امشب هستند.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، مرکز افکارسنجی ایسپا در آخرین نظرسنجی خود در هفتم و هشتم آذرماه که در خصوص جام جهانی انجام شده، به طرح سؤالاتی درباره احساس مردم ایران درباره شکست و پیروزی تیم ملی در مقابل تیم‌های انگلیس و آمریکا و ولز پرداخته است.

این نظرسنجی بین جامعه شهری و روستایی کشور و با تعداد نمونه ۱۰۰۸ نفر به صورت تلفنی انجام شده است؛ پاسخگویان این نظرسنجی نیز با استفاده از شماره تلفن‌های ثابت و همراه که به صورت تصادفی ساخته شده، انتخاب شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این نظرسنجی با کنترل مشخصات پاسخگویان شامل سن، جنس و محل سکونت انجام شده و نرخ پاسخگویی ۵۰ درصد بوده است.

۵۰.۹ درصد پاسخگویان این نظرسنجی مرد و ۴۹.۱ درصد زن بوده‌اند؛ همچنین، ۳۵.۵ درصد در رده سنی ۱۵ تا ۳۰ سال، ۳۷.۴ درصد در رده سنی ۳۱ تا ۴۹ سال و ۲۷.۲ درصد در رده سنی ۵۰ سال و بالاتر بوده‌اند.

در این نظرسنجی، ۴۲.۵ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که به میزان زیاد و خیلی زیاد به تماشای مسابقات فوتبال علاقه‌مند هستند، ۱۳.۴ درصد تا حدودی علاقه دارند، ۴۴.۱ درصد نیز یا اصلاً علاقه ندارد یا علاقه کمی به تماشای مسابقات فوتبال دارند. ۶۰.۷ درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند مسابقات ایران در جام جهانی را دیده‌اند.

۹۰ درصد مردم چشم انتظار شکست آمریکا در بازی امشب هستند

براساس نتایج نظرسنجی ایسپا، ۶۶.۱ درصد کل پاسخگویان و ۸۰.۲ درصد بینندگان مسابقات ایران در جام جهانی بعد از باخت ایران در مقابل انگلیس ناراحت شدند، ۶.۸ درصد کل پاسخگویان (۵.۷ درصد بینندگان مسابقات ایران) از نتیجه خوشحال شده و ۲۶.۸ درصد کل پاسخگویان نیز حس خاصی نداشتند که این میزان برای بینندگان بازی‌های ایران ۱۳.۸ درصد بوده است.

سؤال دیگر در خصوص حس پاسخگویان بعد از پیروزی مقابل ولز بوده که طبق نتایج به دست آمده، ۷۷.۸ درصد کل پاسخگویان از نتیجه خوشحال شده‌اند، ۱۸.۷ درصد حس خاصی نداشته و ۱.۳ درصد نیز ناراحت شدند. برحسب بینندگان مسابقات ایران نیز ۹۰.۸ درصد از نتیجه بازی با ولز خوشحال و ۱.۸ درصد ناراحت شدند. ۷.۳ درصد نیز حس خاصی نداشته‌اند.

۹۰ درصد مردم چشم انتظار شکست آمریکا در بازی امشب هستند

نتایج نظرسنجی ایسپا همچنین بیان می‌کند که ۷۸.۳ درصد کل پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیاد دوست دارند تیم ایران در مقابل آمریکا پیروز شود. ۴.۸ درصد دوست ندارند پیروز شود و ۱۶.۷ درصد آن‌ها نیز برایشان فرقی نمی‌کند.

اعداد برحسب بینندگان بازی‌های ایران نشان می‌دهد که ۸۹.۹ درصد بینندگان بازی‌های ایران به میزان زیاد و خیلی زیاد دوست دارند ایران مقابل آمریکا پیروز شود، ۲.۷ درصد دوست ندارند پیروز شود و ۷.۴ درصد بینندگان نیز برایشان فرقی نمی‌کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۸.۵ درصد کل پاسخگویان و ۸۰.۲ درصد ببیندگان مسابقات ایران معتقدند تیم ایران به مرحله بعدی بازی‌ها صعود خواهد کرد. ۱۳.۴ درصد کل پاسخگویان و ۹.۳ درصد بینندگان هم فکر می‌کنند ایران به مرحله بعد صعود نخواهد کرد. مابقی در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

۹۰ درصد مردم چشم انتظار شکست آمریکا در بازی امشب هستند

بر اساس نتایج نظرسنجی ایسپا، مردم عملکرد کارلوس کی­روش، سرمربی تیم ملی را مطلوب ارزیابی کرده‌اند که ۵۴.۹ درصد کل پاسخگویان و ۶۹.۹ درصد بینندگان بازی‌های ایران، عملکرد وی را خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند. در مقابل، ۱۴.۵ درصد (۱۲.۳ درصد بینندگان بازی‌های ایران) عملکرد وی را ضعیف و خیلی ضعیف ارزیابی کرده‌اند.

در سؤال دیگر این نظرسنجی از پاسخگویان سؤال شده که شما با انعکاس مسائل سیاسی کشور در بازی‌های جام جهانی توسط بازیکنان تیم ملی ایران موافقید یا مخالف که ۴۰.۷ درصد کل پاسخگویان با این امر مخالفند، ۲۰.۶ درصد با انعکاس مسائل سیاسی در بازی‌های جام جهانی توسط بازیکنان موافقند و ۳۶.۹ درصد نیز نظری نداشته‌اند.

همچنین اعداد بر حسب بینندگان بازی‌های ایران، نشان می‌دهد ۴۹.۸ درصد با انعکاس مسائل سیاسی توسط بازیکنان مخالفند، ۱۹.۶ درصد موافقند، ۲۹ درصد نظری ندارند.

در ادامه از پاسخگویان سؤال شده است بعضی معتقدند با توجه به شرایط کشور بازیکنان تیم ملی بعد از برد در برابر ولز نباید خوشحالی می‌کردند، نظر شما چیست که ۶۱.۷ درصد کل پاسخگویان و ۷۳.۲ درصد ببیندگان مسابقات ایران معتقدند باید خوشحالی می‌کردند؛ ۱۵.۴ درصد کل پاسخگویان نیز گفته‌اند نباید خوشحالی می‌کردند. این عدد برای ببیندگان مسابقات ایران ۱۱ درصد است، بقیه پاسخگویان نیز گفته‌اند فرقی ندارد.

۹۰ درصد مردم چشم انتظار شکست آمریکا در بازی امشب هستند

در نهایت در خصوص محبوب­‌ترین بازیکن فوتبال در تاریخ ایران برای خود پاسخگو در قالب یک سؤال باز و بدون گزینه پرسیده شده است که با توجه به نوع پرسش، گزینه‌های مطرح شده توسط مردم بسیار زیاد و پراکنده است. با این حال علی دایی با ۲۶.۳ درصد، مهدی طارمی با ۱۲.۳ درصد، علی کریمی با ۷.۳ درصد، علیرضا بیرانوند با ۳.۱ درصد، سردار آزمون با ۳ درصد، خداداد عزیزی با ۲.۴ درصد در رتبه­‌های اول تا ششم قرار دارند. مابقی بازیکنان اعلامی توسط مردم پایین­‌تر از ۲ درصد هستند.

انتهای پیام
captcha